Na een indrukwekkende minuut stilte wegens het plotseling overlijden van Henri Dasselaar, oud 1e elftal speler van Dos 37 werd tegen 14.45 uur afgetrapt. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter de Boer uit Harderwijk, geassisteerd door de heren Wannet en Koenderink.

De 1e helft was er sprake van weinig krachtsverschil. Dos was weliswaar meer aan de bal doch wist niet voor gevaar te zorgen. In de 6e minuut kwam de eerste kans al voor de Boys. Een vrije trap van Harold Kivits werd door Ernst Jan Heideman net naast gekopt. In de 26e minuut was het wel raak. Een uitstekende aanval opgezet door Harold Kivits bereikte via Ernst Jan Heideman Ton Kunst. Ton wist hier wel raad mee: 0-1.

Na rust een ander wedstrijdbeeld. De derbysfeer kwam echt naar boven. Dos begon fel en wist zich in korte tijd een aantal kansen te creëren, doch niet te scoren, mede door goed optreden van Boys keeper Tim Sickman. Gaandeweg kreeg de Boys weer wat meer grip op de wedstrijd. Met name aan Dos zijde ontstonden wat irritaties hetgeen er toe leidde dat Simon Baysoy met rood van het veld werd gestuurd. Thomas Smedema kwam in het veld voor Ton Kunst. In de 70e minuut kreeg hij een kans die eigenlijk niet te missen was maar toch gebeurde. Uit de tegenaanval die daardoor ontstond wist Dos wel te scoren. In plaats van 0-2 werd het dus 1-1. Doelpuntermaker Stefan Huiskes.

Ramon de Jong werd nog gewisseld voor Julian Derks. Het bleef spannend. Dos bleef met 10 man voor de winst spelen doch de Boys wist dat er meer te halen was dan een gelijkspel. In de 85e minuut kreeg de Boys een hoekschop. Scheidsrechter de Boer constateerde een overtreding in het strafschopgebied en wees naar de stip. Ernst Jan Heideman liet zich deze kans niet ontnemen. Onberispelijk knalde hij raak: 1-2. Deze voorsprong kwam niet meer in gevaar. Een zwaar bevochten overwinning doch niet onverdiend.

De Boys trad aan in de volgende opstelling: Tim Sickman, Andjin van Veen, HaroldKivits, Ernst Jan Heideman, Lars Scholten, Ton Kunst(Thomas Smedema), Jos Hutten, Ramon de Jong (Julian Derks), Jordy Brinkman, Robin Drenthen en Jelle Drees.

Bekijk foto’s; https://goo.gl/photos/JbEvKqJPwH3obGTt9