Voor aanvang van de laatste competitiewedstrijd in Doorwerth verraste Duno de scheidende Boys-aanvoerder Harold Kivits met een bos bloemen. Dat was een sportieve en attente geste van de thuisploeg, de nummer 2. van de eerste klasse D.  In de beginfase ging de strijd gelijk op met wisselende kansen. Boys-keeper Tim Sickman redde na 3 minuten op een geplaatste inzet na een corner van Duno en was in de 14e minuut weer paraat bij een schot van een van de Duno-voorwaartsen. Vroomshoopse Boys kwam daarna wat meer aan aanvallen toe, zonder grote kansen te creëren. Na een half uur scoorde Roy Talsma namens Duno met de geur van buitenspel. Arbiter Jan van Dijk uit Dronten keurde de treffer evenwel goed. In de 32ste minuut kwam Ramon de Jong in vrije schietpositie, maar de aanvaller van Vroomshoopse Boys weet geen doel te treffen. De Boys bleef manmoedig aanvallen, maar de eindpass kwam steeds net niet aan. In de 43ste minuut stichtte Duno uit een corner gevaar, maar de bal ging net naast. Uit de tegenstoot was het Boys-middenvelder Jelle Drees  die uithaalde, maar de bal belandde op de lat. Zo brak de rust aan met een 1-0 stand.

In de tweede helft ging Duno direct fanatiek in de aanval, maar de Boys-defensie gaf geen krimp. Er werd waar dat kon snel omgeschakeld door de bezoekers en er kwamen kansen. Na een uur slalomde Thomas Smedema langs vier verdedigers van Duno, maar hij kwam net niet tot scoren. Een minuut later was er een geweldige scrimmage voor het doel van de thuisclub, waarbij tot drie keer de bal werd ingeschoten. Helaas voor de Boys leidde dat niet tot een op dat moment verdiende  tegendoelpunt. In de 65ste minuut kreeg Harold Kivits na zeventien seizoenen en meer dan 450 competitiewedstrijden een verdiende publiekswissel. Onder ovationeel applaus verliet de middenvelder het veld en gaf de aanvoerdersband over aan zijn vervanger Jordy Brinkman.

Vroomshoopse Boys bleef het dapper proberen, maar verder dan een over geschoten vrije trap van Robert Veld kwam de formatie van het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters niet. Het technisch zeer vaardige Duno sloeg in de slotfase toe. In de 80te minuut scoorde Shapoel Ali de 2-0 en kort daarna bepaalde Mark van Meeteren de geflatteerde eindstand op 3-0. Dat betekende de helft van de score in de eerder thuiswedstrijd dit seizoen op de Bosrand in Vroomshoop in een wedstrijd waarin de Boys zonder een viertal basisspelers, in fasen goed mee voetbalde.

De handhaving in deze loodzware eerste klasse D, was vorige week al bereikt en zo trekt Vroomshoopse Boys volgend seizoen met de nieuwe hoofdtrainer Karlo Meppelink weer ten strijde in de eerste klasse. De laatste competitiewedstrijd in Doorwerth betekende  ook het afscheid van hoofdtrainer Eric van Zutphen, die naar de eerste klasser zondag HVV Tubantia vertrekt, van teammanager Tom Heideman die kandidaat is voor het hoofdbestuur en van keeperstrainer John Tanate. Al met al kan teruggezien worden op een geslaagd seizoen, waarin de gezonde ambitie waargemaakt is.

Er werd in Doorwerth in de volgende opstelling gespeeld; doel; Tim Sickman; achter: Andjin van veen; Rutger Schrijver, Robin Drenthen en Robert Veld; midden: Harold Kivits (75; Jordy Brinkman) Jelle Drees en Leon Dogger; voor: Ramon de Jong, Jos Hutten en Thomas Smedema.

Het tweede elftal van de Boys vocht in de eerste klasse tegen Bergentheim 2 voor de laatste kans om nacompetitie voor promotie. Na en 0-0 ruststand moest het team van trainer Reinier de Jong uiteindelijk met 2-0 buigen, waardoor de competitie erop zit. Vroomshoopse Boys JO19-1  speelde de eerste wedstrijd in de nacompetitie voor een plek in de hoofdklasse thuis tegen KOSC O19-1. Er werd door de formatie van trainer Job Lamberink verdiend met 1-0 gewonnen en zaterdag wacht de return in Ootmarsum. De hulp van spelers van Boys-J017-1 bleek zeer welkom in dit eerste duel.

Vroomshoopse Boys J011-1 veroverde het kampioenschap van de eerste klasse door een 11-1 overwinning op Voorwaarts JO11-1. Het team van trainer Tim van der Kolk werd feestelijk onthaald in de Boys-kantine.