Op het sportpark De Bosrand speelden Vroomshoopse Boys en vv Nunspeet in de openingsfase wat voorzichtig. Het team van trainer Freddy Smit is in een soort van vrije val terecht gekomen en wil niet in de bedreigde zone van de eerste klasse D belanden. De thuisploeg, die de punten ook hard nodig heeft, opereerde bewust vanuit een gesloten verdediging om zo de individueel behendige aanvallers van de bezoekers geen ruimte te geven. Good-old Harold Kivits (35), die na zijn afscheid van de hoofdmacht normaal in het tweede elftal speelt, verscheen verrassend aan de aftrap vanwege de blessures van de middenvelders Jelle Drees en Ton Kunst. De routine werd direct weer zichtbaar en het spel werd goed verdeeld door de ervaren en geslepen middenvelder. Vroomshoopse Boys begon met kleine kansen voor Ernst-Jan Heideman en Juliën Derks, die niet werden verzilverd. vv Nunspeet hanteerde geregeld de lange bal om zo de snelle spits Christian van der Kamp aan het werk te zetten. Er kwamen enkele kansen, maar Lars Scholten bleef de situatie meester in samenwerking met de attente Boys-keeper Tim Sickman. In de 27ste minuut werd de score opengebroken. Jos Hutten gaf een panklare voorzet vanaf rechts, die door de vrij gelopen Leon Dogger onberispelijk van dichtbij via de binnenkant paal werd ingekopt: 1-0. In de 31ste minuut belandde een gevaarlijke inzet van Dani Schmitz bijna in het doel van de Boys, maar Rutger Schrijver wist met een uiterste krachtsinspanning de bal tot corner te verwerken. In de 35ste minuut meldde vv Nunspeet zich weer aan het front. Een knappe actie vanaf links van William Hunenstein werd door Christian van der Kamp van dichtbij tegen de buitenkant van de paal getikt. Vroomshoopse Boys ging waar mogelijk in de aanval, maar inzetten van Ernst-Jan Heideman en Jos Hutten hadden net niet het gewenste effect.
Zo werd met 1-0 gerust in de wetenschap dat vv Nunspeet er soms gevaarlijk uit kwam en op kansen bleef loeren. In de tweede helft bleek al gauw dat die angel uit het spel van de bezoekers werd gehaald. De uitermate geconcentreerd spelende Boys-defensie bleef knap overeind en het team van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal streed daarnaast manmoedig voor elke meter. De slag op het middenveld werd steeds meer gewonnen. In de 51ste minuut mocht Leon Dogger aanleggen voor een vrije trap vanaf 20 meter, waarbij de bal naast de verbouwereerde doelman Henrico Abma op de buitenkant van de paal. belandde.
In de 53ste minuut strandde Juliën Derks na een uitstekende paas van de opgekomen rechter verdediger Jordy Brinkman op de doelman van vv Nunspeet. Ook Jos Hutten onderscheidde zich met goede loopacties, maar de bal wilde er steeds net niet in. Na een uur spelen ging een uitgekiende lob van Juliiën Derks vanaf 35 meter net over de lat. De 2-0 kon in die fase eigenlijk niet meer uitblijven voor de soepel combinerende thuisploeg en die kwam er ook. In de 64ste minuut belandde en voorzet van Ernst-Jan Heideman bij Juliën Derks, die de bal langs verdediger Ronald Hoek wilde tikken. Die maakte hands en de uitstekend leidende arbiter Gerlof Gils uit Winschoten wees gedecideerd naar de stip. Lars Scholten schoot de penalty kiezelhard in, onhoudbaar voor de Nunspeet-doelman: 2-0.
Hierna was de wedstrijd in feite gespeeld, want het aangeslagen vv Nunspeet was niet bij machte nog een vuist te maken,. In de 80ste minuut werd de moegestreden Ernst-Jan Heideman vervangen door Ramon de Jong. In de 87ste minuut kwam Bram Hooijer aanvaller Jos Hutten vervangen,. Er kwamen geen echte kansen meer en Vroomshoopse Boys speelde de wedstrijd rustig uit, De 2-0 overwinning was volkomen verdiend en door dit resultaat is nu drie punten afstand genomen van FC Zutphen, terwijl het doelsaldo van Vroomshoopse Boys ook aanzienlijk beter is. Het gat met de nummer 12 DZC’68 bedraagt nog vijf punten. Zaterdag wordt er thuis gespeeld tegen SVZW uit Wierden. De heenwedstrijd eindigde in een nipte 1-0 overwinning voor de Zwaluwen. De Boys komt steeds meer op stoom en met nog zeven wedstrijden te gaan is er nog van alles mogelijk.
Er werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tom Sickman; achter: Jordy Brinkman, Rutger Schrijver, Ramon Bolks en Robert Veld; midden: Harold Kivits, Lars Scholten en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (80: Ramon de Jong) , Jos Hutten (87: Bram Hooijer) en Juliën Derks.
Eerste klasser Vroomshoopse Boys 2 deed goede zaken door naaste concurrent Hulzense Boys in een spannend duel thuis met 2-1 te verslaan. Het team van trainer Reinier de Jong heeft nog volop kansen op de nacompetitie om promotie en bezet nu de derde plaats.