Op sportpark de Wiltsangh in Nunspeet weerklonk de aloude voetbalmars als inleiding voor de wedstrijd vv Nunspeet tegen Vroomshoopse Boys. Na de 2-1 uitnederlaag tegen DUNO D was de thuisploeg er alles aan gelegen om een driepunter te behalen. Het ambitieuze vv Nunspeet is uitgeschakeld voor de rechtstreekse promotie en een periodetitel is het enige dat nog rest. De thuisploeg ging aanvallend van start, maar de goed georganiseerde Boys-defensie met de 36-jarige Han Meinderink als vervanger van de geschorste doelman Tim Sickman stond pal. In de 13e minuut mocht aanvoerder Harold Kivits namens de Boys aanleggen voor een directe vrije trap, maar de geplaatste bal vloog vanaf 20 meter net langs de linker kruising naast het doel van de thuisploeg. In de 27ste minuut strafte de attente linker spits Robert Veld weifelend optreden van de onzeker ogende Nunspeet-verdediging af. Keeper Henrico Abma werd omspeeld door Robert Veld, die de bal in het lege doel deponeerde: 0-1. vv Nunspeet probeerde daarna de Boys onder druk te zetten, maar moest het in de onderlinge duels vaak afleggen tegen de uiterst geconcentreerd spelende bezoekers. De grootste dreiging kwam via corners, maar met name door de kopkracht van de Boys-spelers werd dat gevaar steeds afgewend. In de 40ste minuut werd een scherp aangesneden hoekschop van Robert Veld bijna verzilverd door Ton Kunst, maar de bal werd net niet voldoende aangeraakt en ging voorlangs het doel van vv Nunspeet. In de 42ste minuut werd de geblesseerd geraakte Ernst-Jan Heideman bij de gasten vervangen door Ramon de Jong. Op slag van rust kon de gevaarlijke rechterspits Wahid Shimeri namens vv Nunspeet na een afgeslagen corner vrij aanleggen, maar de manmoedige Boys-verdediging smoorde in eendrachtige samenwerking het harde schot. Zo brak de rust aan met een verdiende 0-1 voorsprong voor het sterke en karaktervolle collectief van Vroomshoopse Boys.
Na de rust leek de donderspeech van trainer Marcel Boudesteyn effect te hebben. Vroomshoopse Boys met rechter verdediger Rutger Schrijver als vervanger van de geblesseerd geraakte Jordy Brinkman, werd onder druk gezet door de fanatiek aanvallende thuisformatie. In de 47ste minuut redde keeper Han Meinderink eerst nog op knappe wijze, maar werd de bal even later tegen de hand van Rutger Schrijver geschoten Arbiter M. Oosting uit Niekerk zag daar opzettelijk hands in en wees gedecideerd naar de stip. Maikel Lange wilde dat klusje klaren, maar vanaf elf meter schoot hij hoog over. Dat gaf de bezoekers natuurlijk moed en het offensief van vv Nunspeet luwde daarna wat. Lars ten Dolle leek de thuisploeg kot na de gemiste penalty nog wel op 1-1 te brengen, maar zijn geplaatste kopbal van dichtbij werd met een snelle reflex gepareerd door keeper Han Meinderink. In de 53e minuut bracht Ton Kunst Nunspeet-keeper met goed storend werd in de problemen, maar Jos Hutten verzuimde deze buitenkans te benutten.
In de 59ste minuut kreeg Vroomshoopse Boys loon naar werken. Een goede actie van Jos Hutten was de inleiding voor een kans voor Ramon de Jong, die beheerst met links de bal langs keeper Henrico Abma in de uiterste rechter hoek schoof: 0-2. In de fase daarna kon vv Nunspeet niet echt een vuist maken en waren de beste kansen voor de op de counter loerend Boys. Robert Veld dwong in de 64ste minuut met een hard schot met z’n rechter de Nunspeet-keeper tot een moeizame redding. In de 66ste minuut kwam vv Nunspeet onverwacht terug in de wedstrijd. Sijmon Eenkhoorn schoot hard in en via Boys-speler Robert Veld caramboleerde de bal onhoudbaar langs keeper Han Meinderink in het eigen doel: 1-2. De meeste toeschouwers verwachtten op dat moment een slotoffensief van de thuisploeg, maar kwamen bedrogen uit. Vroomshoopse Boys was in de snelle omschakeling beduidend gevaarlijker en Ramon de Jong, Ton Kunst en Jos Hutten kregen mooie kansen. Doordat werd verzuimd te scoren en daardoor de wedstrijd in het slot te gooien, bleef het ongemeen spannend en bleef uiterste alertheid aan Boys-zijde geboden. In de 78ste minuut verving het trainersduo Eric van Zutphen en Arjan Paters Ton Kunst door Ruben Mulder. Jos Hutten kreeg in de 84ste minuut een opgelegde kans om de 3-1 op het scorebord te brengen, maar oog in oog met doelman Henrico Abma, maar de centrale spits van de Boys miste van korte afstand. Nunspeet zette nog even aan, maar de Boys-verdediging maakte een soevereine indruk, net zoals de gehele onverzettelijke Boys-ploeg. In de 92ste minuut nam Rutger Schrijver vanaf 60 meter de bal op de slof en de bal zeilde richting het doel van de thuisploeg. Helaas ging de bal net over en zo kwam net geen werelddoelpunt tot stand. Met 1-2 klonk het bevrijdende laatste fluitsignaal en had het ijzersterke collectief van Vroomshoopse Boys terecht gezegevierd. Door de thuisnederlaag van KHC tegen DOS’37 wordt weer de 10e plaats bezet door de Boys en is de aansluiting met de middenmoot van de eerste klasse D. een feit. Zaterdag wordt op de Bosrand gevoetbald tegen nummer 2. WHC.
Op de website van vv Nunspeet wordt een TV-registratie getoond, actiefoto’s volgen nog.
In Nunspeet werd in de volgende formatie gevoetbald: doel: Han Meinderink; achter Jordy Brinkman (46: Rutger Schrijver) Lars Scholten, Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden: Harold Kivits, Ton Kunst ( 78: Ruben Mulder) en Jelle Drees; voor: Ernst-Jan Heideman (42: Ramon de Jong), Jos Hutten en Robert Veld.
Titelkandidaat Vroomshoopse Boys 2 moest het in de derby tegen laagvlieger vv Den Ham 2 uit op de Rohorst met 3-1 afleggen. Vroomshoopse Boys J019 1 bleef in de titelrace door thuis SVZW JO19 1 met 2-0 te kloppen. Op dinsdagavond 21 maart spelen de Beltona-beloften om 19.30 uur thuis op de Bosrand tegen MVV’29.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-212