Het hoofdveld op het sportcomplex De Uithoek van het bijna 75-jarige IJVV uit IJsselmuiden gaat op de schop. Daarom werd voor de competitiewedstrijd van IJVV tegen Vroomshoopse Boys uitgeweken naar een van de bijvelden, in dit geval met kunstgras. De van een langdurige blessure herstelde centrumspits Jordy Harms kon namens de Boys aan het duel beginnen. Hij kwam na een misser van een IJVV-verdediger in de 8e minuut oog in oog met keeper Jasper Fix, maar de inzet van de Boys-aanvaller ging net langs de voor de gasten verkeerde kant van de paal. Vroomshoopse Boys bleef de eerste 20 minuten de spelbepalende ploeg, zonder dat er verder echt doelrijpe kansen kwamen. Daarvoor lag de balcirculatie te laag, zodat de defensie van IJVV relatief makkelijk op de been kon blijven. De gedreven spelende thuisploeg ontworstelde zich steeds meer aan het openingsoffensief van de Boys en kwam ook steeds meer zelf aan aanvallen toe. Jonno Pruim had de bal in de 19e minuut vrij voor het inkoppen, maar mikte naast het doel van Boys-keeper René Kok.  Met name Willem Bel en Gerjon van den Berg stichtten gevaar, maar de Boys-defensie maakte een zekere indruk en liet zich niet verrassen.

In de 29ste minuut kreeg Bram Hooijer de gelegenheid vanuit een klutssituatie de bal van dichtbij in te schieten, maar de Boys-aanvaller schoot net over. Ramon de Jong kon even later van afstand aanleggen, maar keeper Jasper Fix pareerde op bekwame wijze. In de 36ste minuut leek Gerjon van den Berg namens IJVV uit een snelle aanval door het midden te scoren. Op advies van Boys-grensrechter Arjan Bosch keurde arbiter B. Kaya uit Silvolde de treffer wegens buitenspel af.  Met 0-0 werd de wedstrijd in de tweede helft hervat op het door hetgestage regenval steeds gladder wordende veld. Dat kwam het veldspel niet ten goede, waarbij de snelle en soms ook opportunistische aanvallen van IJVV veelal via de flanken voor het meeste gevaar zorgden. Boys-keeper René Kok keepte heel geconcentreerd en kwam enkele keren uitstekend uit z’n doel als de IJVV-voorwaartsen dreigden door te breken.

Vroomshoopse Boys slaagde er maar sporadisch in de watgeïsoleerd staande voorwaartsen te bereiken en moest zich vooral tot verdedigen beperken. In de 77ste minuut werd SilDerks voor Bram Hooijer gebracht en een minuut later kwam Ramon Bolks voor Tom Pierik in het veld. Het aandringende IJVV ontwikkelde een slotoffensief en wilde een beslissing forceren. Een bal tof na een scrimmage de paal en de gastheren claimden kort daarna tevergeefs een penalty wegens een vermeende overtreding in het strafschopgebied. In de 84steminuut kwam Robin Veld vleugelspits Ramon de Jong bij de gasten vervangen. In de ultieme slotfase kwam de Boys er nog enkele keren gevaarlijk uit. Leon Dogger mocht met een vrije trap vanaf vijfentwintig meter aanleggen, maar de bal vloog net langs het doel. Kort daarna klonk het eindsignaal en was een 0-0 gelijk spel een feit.  Vroomshoopse Boys zette in een al met al matig duel de lijn van de eerste goede 20 minuten niet door en mocht uiteindelijk tevreden zijn met de puntendeling.

Zaterdag wordt thuis tegen debutant Quick’20 uit Oldenzaal gespeeld. Een driepunter zal enorm helpen in de nu al ongekend spannende competitie in de tweede klasse H. met tot dusver opvallend weinig krachtsverschil. Hopelijk keren dan ook de nodige geblesseerde en geschorste spelers binnen de Boys-selectie terug. In IJsselmuiden werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Tom Pierik (78: Ramon Bolks), Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Simon Kempers; midden: Leon Dogger, Jelle Drees en Jos Hutten; voor:  Bram Hooijer (77: Sil Derks), Jordy Harms en Ramon de Jong (84: Robert Veld).

Eerste klasser Vroomshoopse Boys 2 leed in Enschede een zware nederlaag tegen Sparta 2 met 6-1. Vroomshoopse Boys 3 en DOS’37 3 bleven met 2-2 in evenwicht. Vroomshoopse Boys JO19-1 kon het thuis tegen Schalkhaar JO19-1 niet bolwerken tegen en verloor met 3-0. Op dinsdagavond 15 oktober starten de beloften van Vroomshoopse Boys de voorronde van de Beltona-competitie 2919-2020 thuis tegen de leeftijdsgenoten van DETO Twenterand. Om 20.00 uur wordt er op de Bosrand afgetrapt.  De andere tegenstanders in de voorronde zijn de beloften van MVV’29, Quick’20 en Hulzense Boys.