Foto door: Robert Molnár

Op het sportpark Vondersweijde in Oldenzaal trad Vroomshoopse Boys tegen Quick’20  in vrijwel dezelfde opstelling aan dan vorige week bij de winstpartij tegen stadsgenoot De Esch. De enige wijziging betrof doelman RenéKok, die na een wedstrijd schorsing terug keerde en Chiel Sickman verving. Quick’20, toch een topfavoriet voor de titel van de tweede klasse H., begon wat hautain aan dit duel. De bal werd aan de Boys gelaten, die meteen hoog druk zette en met goed combinatiespel  tot doelrijpe kansen kwam. Ernst-Jan Heideman kwam na een oogstrelende combinatie in de 4eminuut oog in oog te staan met doelman Chiel ter Braak, maar de rechter spits van de Boys schoof de bal voorlangs. Een minuut later dook linkerspits  Simon Kempers vrij als een vogeltje op voor de goalie van Quick’20. Op het laatste moment redde een verdediger van de thuisploeg en werd de bal via de paal tot corner gepromoveerd.

De zichtbaar geschrokken thuisformatie van trainer René Nijhuis kwam daarna meer aan het voetballen toe. Acht spelers van Quick’20 speelden vorig seizoen nog bij de zondag-afdeling van de 100-jarige club in de hoofdklasse. Daarnaast is Quick’20 ook nog versterkt van spelers van buiten af. Dat was te zien aan de technische vaardigheden en snelle balcirculatie. Met een perfecte sliding hield eerst Robin Drenthen de thuisploeg nog van scoren af. Boys-keeper René Kok redde enkele keren fraai, voordat in de 17e minuut ook hij moest zwichten. Jip Kemna stak het middenveld over, werd niet aangevallen, en schoof de bal akelig precies in de beneden rechter hoek: 1-0.

Vroomshoopse Boys liet na deze tegenslag de moed niet zakken en zocht waar mogelijk de aanval. Boys-middenvelder Leon Dogger legde in de 22ste minuut aan voor een ziedend schot, die de doelman van Quick’20 knap verwerkte. In de 24steminuut verdubbelde Quick’20 met een prachtig doelpunt de score. Centrumspits Dylann Rickhoff werkte de bal met een spectaculaire en technisch perfecte omhaal achter doelman René Kok: 2-0. Het pleit voor de wilskrachtige formatie van trainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens, dat het op jacht ging naar een tegendoelpunt. In de 29ste minuut werd die prima instelling bijna beloond. De meegekomen centrale verdediger Rutger Schrijver kopte na een strakke corner van Leon Dogger de bal steenhard op de lat boven doelman Chiel ter Braak. Die inzet had beter lot verdiend en zo konden beide teams met een geflatteerde 2-0 voorsprong voor Quick’20 de kleedkamers opzoeken.

Na de rust speelde de wedstrijd zich aanvankelijk af op het middenveld, waar verbeten duels werden uitgevochten. De goed leidende scheidsrechter Wieger Braaksma deelde in dit overigens sportieve duel een viertal gele kaarten uit, verdeeld over beide teams. In de 61ste minuut breidde Quick’20 de voorsprong verder uit. Een verre bal viel achter de verdediging van de Boys en Lars Spit schoof de bal onder doelman René Kok door in het doel: 3-0. Nog in dezelfde minuut werd Jelle Drees in het veld gebracht voor de geblesseerd geraakte Jos Hutten. In de 64ste minuut werd centrale verdediger Patrick Drenthen aan Boys-zijde gewisseld en keerde na langdurig blessureleed Robert Veld terug.

De Boys zocht het in die fase vooral in de snelle omschakeling en brak enkele keren gevaarlijk uit. In de 71ste minuut kwam Ruben Smedema voor Ernst-Jan Heideman en dat betekendeeen terugkeer van deze Boys-aanvaller na een periode met een blessure. In de 74ste minuut werden de aanvallende intenties van Vroomshoopse Boys beloond. De naar links uitgeweken Leon  Dogger ging goed door en zijn afgemeten voorzet werd onberispelijk ingeschoten door Robert Veld: 3-1. De Boys drong steeds meer aan, maar inzetten van achtereenvolgens  Bram Hooijer, Jesper Derks, Tom Pierik en Leon Dogger troffen net geen doel. Die gedurfde speelwijze leverde Quick’20 ook nog kansen op, maar de Boys-verdediging wilde geen duimbreed wijken. Zo eindigde dit aantrekkelijke duel in een al met al verdiende 3-1 overwinning voor Quick’20.

De Boys had met een leeuwenhart gespeeld. Het vertoonde veldspel biedt zeker perspectief voor het vervolg van de competitie, te beginnen met een thuiswedstrijd tegen PH Almelo.

In Oldenzaal werd met de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks. Rutger Schrijver, Patrick Drenthen (64: Robert Veld) en Robin Drenthen; midden: Jos Hutten (61: Jelle Drees), Tom Pierik en Leon Dogger; voor: Ernst-Jan Heideman (71: Ruben Smedema), Bram Hooijer en Simon Kempers.

Vroomshoopse Boys 2 herstelde zich na de ruime thuisnederlaag van vorige week zaterdag tegen Berkum. De formatie van trainer Edward Wassink speelde knap met 0-0 gelijk bij Go-Ahead Kampen. Boys 3 moest op De Boshoek met 4-0 zijn meerdere erkennen in HHC Hardenberg 3. Het Vrouwen-1 team van Vroomshoopse Boys overtuigde met een puike 4-0 uitoverwinning in de derby tegen vv Daarlerveen Vrouwen-1. Vroomshoopse Boys JO19-1 speelde op De Bosrand de ultieme derby tegen vv Den Ham JO19-1. Onlangs in de bekervoorronde werd het nog 4-4. Deze keer stond de eindstand 0-0 op het scorebord.