De belangen waren groot voor het duel tussen Vroomshoopse Boys en SVZW. Met name gold dat voor de thuisclub met het oog op rechtstreekse handhaving in de eerste klasse D. In de openingsfase overheerste het gevoel van zekerheid van gecontroleerd spel en respect voor de tegenstander. Er kwamen  weinig doelrijpe kansen het spel speelde zich vooral op het middenveld af. Ion de 17e minuut kreeg Darek Andrzejak namens SVZW na een panklare voorzet van John Lubbers een mooie kopkans, maar via de lat ging de bal over. In de 29e minuut haalde Boys-middenvelder Lars Scholten uit en keeper Raymond Beukeveld kon ternauwernood redden. De rebound werd net niet binnen getikt door Ton Kunst. In de 25ste minuut kreeg de SVZW-aanvaller Ferdi ter Avest na een mooie voorzet vanaf links een mooie kans, maar via zijn scheenbeen ging de bal voorlangs het doel van Boys-keeper Tim Sickman. In de 31ste minuut kon linker verdediger Robert Veld vanwege een  blessure niet verder en hij werd vervangen door Ruben Mulder. Het spel golfde in die fase op en neer, waarbij vooral de solide ogende defensies overheersten. Toch was de tweede bal vooral voor de fanatiek strijdende thuisclub en die inzet betaalde zich uit. De 18-jarige Juliën Derks dolde in de 37ste minuut op de achterlijn de geroutineerde verdediger John Lubbers en bediende Ton Kunst op maat. De diepgaande  middenvelder van de  Boys had geen enkele moeite om de 1-0 binnen te tikken.

Na der rust kon aanvoerder Harold Kivits namens de Boys twee keer het doel van SVZW onder vuur nemen met vrije trappen, maar beide keren belandde de bal in handen van keeper Raymond Beukeveld. In de 51ste minuut zette Boys-aanvaller Jos Hutten goed door op rechts en zijn voorzet werd van dichtbij strak en onberispelijk ingeschoten door Juliën Derks: 2-0. SVZW oogde aangeslagen na deze nieuwe deceptie en het super geconcentreerd spelende Vroomshoopse Boys gaf geen enkele kans weg. In de 63ste minuut viel de beslissing. SVZW verspeelde op het middenveld de bal en direct werd Jos Hutten in de diepte aangespeeld. De Boys-aanvaller werd onreglementair afgestopt en de uitstekend  leidende arbiter Stijn Heusschen wees gedecideerd naar de penaltystip. Op koele en overtuigende wijze voltrok Lars Scholten het vonnis: 3-0.

Het verzet van SVZW was daarmee helemaal gebroken en plichtmatig speelden de gasten het laatste deel van deze aantrekkelijke streekderby uit. In de 88ste minuut kwam Ramon de Jong voor Leon Dogger in het veld. De jonge Boys-speler kreeg een ovationeel applaus van de enthousiaste thuisaanhang en een publiekswissel, evenals Juliën Derks, die in de 90ste minuut werd vervangen door Jelle Drees. Scheidsrechter Stijn Heusschen floot bij de stand van 3-0 af en daarmee had het ijzersterke collectief van Vroomshoopse Boys een volkomen verdiende overtuigende ruime overwinning behaald op subtopper SVZW uit Wierden. Er werd op overtuigende wijze revanche genomen op de kansloze 2-0 nederlaag in de heenwedstrijd. Nog belangrijker is het gegeven, dat KHC als naaste concurrent nu op 4 punten achterstand staat om de strijd om rechtstreekse handhaving. Spelend in deze vorm en met dit elan is een hernieuwde jaargang in de eerste klasse dichtbij gekomen. Volgende week is er een inhaalprogramma en heeft Vroomshoopse Boys geen competitieverplichtingen. Op zaterdag 22 april wordt door de Boys uit gespeeld bij rode lantaarndrager De Esch in Oldenzaal.

Tegen SVZW werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Jordy Brinkman, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robert Veld (31: Ruben Mulder); midden: Harold Kivits. Lars Scholten en Ton Kunst; voor: Juliën Derks (90: Jelle Drees), Jos Hutten en Leon Dogger (Ramon de Jong).

Vroomshoopse Boys 2 verloor thuis met 1-2 van AZSV 3 en kan de titelaspiraties vergeten. Vroomshoopse Boys JO19-1 speelde uit met 1-1 gelijk tegen De Tukkers J019-1 en is nog volop in de race voor de nacompetitie voor promotie naar de hoofdklasse.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-216