Op het sportpark De Bosrand ging Vroomshoopse Boys bijzonder voortvarend uit de startblokken in de bekerwedstrijd tegen eersteklasser Go-Ahead Kampen. Aanval na aanval rolde op het doel van de gasten af, maar Jos Hutten met een kopbal en Jordy Harms met een schot in het zijnet wisten het doel net niet te treffen. Zo nu en dan kwamen de gasten eruit, maar de Boys-defensie stond steeds uitstekend gepositioneerd en gaf zo goed als niets weg. In de 26ste minuut kreeg Boys-spits Jordy Harms na geklungel in de achterhoede van Go-Ahead een vrije schietkans. Keeper Joar Terpstra keerde met een knappe reactie het kiezelharde schot. Twee minuten later kreeg Jordy Harms opnieuw een mooie kans, maar zijn als lob bedoelde inzet kon door doelman Joar Terpstra worden onderschept.

Het veldoverwicht van de soepel combinerende thuisploeg werd na een half uur beloond. Bram Hooijer werd vrij gespeeld aan de rechterkant en zijn panklare voorzet werddoor Jos Hutten knap ingekopt: 1-0. Go-Ahead trachtte daarna de bakens te verzetten, maar moest bij persoonlijke duels vaak de meerdere  erkennen in de Boys. Op slag van rust werd een knappe solo van Juliën Derks op het laatste moment gestuit en werd een op dat moment verdiende ruimere voorsprong van de Boys voorkomen.
Na de thee tapte de formatie van trainer Marco Roelofsen uit een ander vaatje en kwam de wedstrijd meer in evenwicht. Waar de Boys direct verzuimde via Jordy Harms de stand op te voeren, sloeg Go-Ahead Kampen toe in de 49ste minuut. Een scherpe corner vanaf rechts werd binnen gekopt door de ervaren Michael Lanting: 1-1. Drie minuten later stond een gedreven spelende thuisploeg alweer op voorsprong.  Leon Dogger mocht op meer dan 30 meter een vrije trap nemen en de kanonskogel vloog langs de mistastende doelman JoarTerpstra in het doel: 2-1. In de 56ste minuut leidde een misverstand in de Boys-achterhoede tot een doelpunt van Wolbert Wessels, die van dichtbij vrij kon intikken: 2-2. Go-Ahead Kampen rook winstkansen en won in die fase ook steeds vaker de slag op het middenveld. Keeper René Kok van de thuisploeg stak echter in grote vorm en redde enkele malen op prima wijze. De thuisploeg toonde karakter en kansen voor achtereenvolgens Jos Hutten, Juliën Derks en Tom Pierik troffen net geen doel.

In de 69ste minuut leek de tomeloze inzet en het goede voetbal van de Boys beloond te worden. Jordy Harms kwam één op één te staan met de Go-Ahead-doelman, omspeelde hem ook, maar de bal belandde op de paal. Go-Ahead Kampen ontwikkelde een slotoffensief, maar trof de binnenkant van de paal en lat. Het leek lang op een penaltyserie uit te lopen. Daarbij werd de Boys beslist kansen toegedicht door de aanwezigheid van penaltykiller doelman René Kok.

In de slotfase werden aan Boys-zijde Bram Hooijer en Jos Hutten gewisseld voor respectievelijk Ramon de Jong en Jelle Drees. Ook brachten hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens in de slotminuten Jesper Derks voor Robert Veld. Toen hadden de gasten in de 87ste minuut echter al een 3-2 voorsprong genomen. Eerst redde keeper René Kok nog miraculeus op een inzet van dichtbij. De aansluitende corner vanaf rechts werd echter ingekopt door Go-Ahead-speler Wolbert Wessels. De goed leidende arbiter Peter Hulsmeijers uit Oldenzaal keurde de treffer goed ondanks protesten aan Boys-zijde. De leidsman had  eerst een overtreding van de Boys gezien en kende daarop voordeel toe.

Vroomshoopse Boys gooide alles naar voren in de slotfase, maar had Vrouwe Fortuna bij enkele klutssituaties voor het doel van Go-Ahead Kampen niet aan haar zijde. Tenminste gelijkwaardig zijn en toch verliezen, dat is ook sport. Tegen eersteklasser Go-Ahead Kampen toonde de moedig spelende thuisploeg zeker vormbehoud. De bekerstunt van vorig seizoen werd niet herhaald, maar het Boys-team kon met opgeheven hoofd afscheid nemen van dit bekertoernooi.

Nu rest de competitie met op zaterdag 23 november een thuiswedstrijd tegen ZAC uit Zwolle.

Tegen Go-Ahead Kampen werd in de volgende formatie gespeeld: doel: René Kok; achter: Robin Drenthen, Andjinvan Veen, Robert Veld (88: Sil Derks) en Simon Kempers; midden: Tom Pierik, Leon Dogger en Bram Hooijer (80: Jelle Drees); voor: Juliën Derks, Jordy Harms en Jos Hutten (80: Ramon de Jong).

Vroomshoopse Boys 2 bekerde midweeks en won uit afgetekend met 6-1 tegen SVZW 3. Vroomshoopse Boys 3 won uit van Voorwaarts 2 en rukt nu op naar de gedeelde tweede plaats. Vroomshoopse Boys JO19-1 kon het thuis niet bolwerken tegen directe concurrent Sportclub Deventer JO19-1 en verloor met 5-1. In de hoofdklasse wordt nu de achtste plaats bezet.

In de Beltona-competitie deden de beloften van Vroomshoopse Boys goede zaken. Thuis werd met 3-2 van MVV’29 gewonnen. Samen met Quick’20 uit Oldenzaal wordt de eerste plaats in de poule bezet met een maximale score uit twee wedstrijden.