Op het burgemeester Dekker-sportpark In Dronten speelde Vroomshoopse Boys misschien wel de beste 45 minuten van dit seizoen in de eerste klasse D.  ASV Dronten werd in fases van de mat gespeeld en het was een wonder dat het elektronisch scorebord bij rust nog 1-1 aangaf,. In de 6e minuut had de thuisploeg nog de leiding genomen. Ricardo Talu zette vanaf links en via  de hak van Boys-verdediger Andjin van Veen vloog de bal op ongelukkige wijze langs Boys-keeper Chiel Sickman: 1-0. Na dat tegendoelpunt begonnen de goed combinerende gasten aan een sterke  periode, waarbij de spelers elkaar steeds weer vonden en waarbij ASV Dronten onder druk werd gezet. Er kwamen doelrijpe kansen voor Jos Hutten en Leon Dogger, maar de schoten werden op het laatste moment geblokkeerd. In der 16e minuut was het wel raak, Een splijtende dieptepass van Jordi Brinkman bereikte de vrij gelopen Boys-aanvaller Juliën Derks, die beheerst keeper Eser Almani omspeelde en de bal in het lege doel deponeerde 1-1. Dit was het sein voor Vroomshoopse Boys om door hoog druk te zetten het heft in handen te nemen tegen het op dat moment zichtbaar aangeslagen ASV Dronten. Aanval na aanval golfde op het doel van de thuisploeg, maar de Boys verzuimde de trekker over te halen. De grootste kans kwam in de 32ste minuut, toe na een aanval over meerdere schijven Lars Scholten de bal voor het intikken had in een leeg doel. Het leer sprong op het beslissende moment net van de voet van de  Boys-middenvelder, waardoor deze unieke kans verloren ging. ASV Dronten haalde opgelucht verder ongeschonden de rust in de wetenschap dat door een waar mirakel niet meer schade was opgelopen tegen een ontketend Vroomshoopse Boys. De mannen van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal speelden oogstrelend voetbal, waarbij helaas de afronding te wensen overliep.

Elke voetbalwedstrijd kent twee helften en dat kunnen soms twee gezichten zijn. Ook luidt een aloude voetbalwet dat als je zelf verzuimt te scoren een tegengoal verwacht kan worden.  Zo gebeurde ook in Dronten, waar de geschrokken thuisclub snel orde op zaken wilde stellen. In de 47ste minuut kon Ricardo Talu na en voorzet vanaf rechts gedecideerd binnen kopte: 2-1. Vroomshoopse Boys probeerde daarna het ritme van de eerste helft weer op te pakken, maar het ging allemaal mede door toedoen van het energieker ASV Dronten wat moeizamer. Toch kwam er een snelle gelijkmaker van de Boys door toedoen van de mistastende keeper Eser Elmali, die een terugspeelbal vanaf 30 meter totaal verkeerd inschatte: 2-2.  In de 54ste minuut werd het alweer 3-2 door de thuisploeg, toen na een corner vanaf links de geheel vrijstaande Rik Breemhaar kon inkoppen: 3-2. Even later beoordeelde Boys-keeper Chiel Sickman een dieptepass niet op de juiste wijze en Martijn Timmer profileerde dankbaar namens ASV Dronten; 4-2. In de 66ste minuut knalde Ricaro Talu na balverlies aan Boys-zijde op fraaie wijze met een omhaal raak: 5-2. Vroomshoopse Boys probeerde met alle macht de bakens te verzeten, maar bleef ver verwijderd van het vertoonde spel in de eerste helft. In de 72ste minuut kwamen er drie wissels bij Vroomshoopse Boys in het veld om te proberen een slotoffensief te ontketenen. Ton Kunst kwam voor Robert Veld, Ramon de Jong vor Julien Derks en Ernst-Jan Heideman voor Ramon Bolks. Er kwamen nog wat kleine kansen voor de Boys, maar ASV Dronten stond goed en hield controle over de wedstrijd. In de ultieme slotfase miste Jodi de Boer een door arbiter M. de Boer uit Harderwijk toegekende penalty voor de thuisploeg, maar dat was ook teveel van het goede geweest.

Zo boekte ASV Dronten op basis van een betere tweede helft een al met al geflatteerde 5-2 overwinning op Vroomshoopse Boys, waar het in de eerste helft al op een onoverbrugbare achterstand gezet had kunnen, zo niet moeten worden. Het vertoonde spel in de eerste helft moet voor de Boys een opmaat vormen voor een succesvolle  gemeentelijke derby tegen DOS’37 uit Vriezenveen, die aanstaande zaterdag op de Bosrand wordt gespeeld.

In Dronten werd in de volgende opstelling gespeeld: doel: Chiel Sickman; achter: Ramon Bolks (72: Ernst-Jan Heideman) , Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robert Veld (72: Ton Kunst) midden:  Jordy Brinkman, Lars Scholten en Jelle Drees; voor; Leon Dogger, Jos Hutten en Juliën Derks (72 : Ramon de Jong)

De nummer 3. Van de eerste klasser Vroomshoopse Boys 2 ging in Aalten met 4-0 onderuit tegen AZSV 3. Vroomshoopse Boys J019-1 speelde in de hoofdklasse thuis met 2-2 gelijk tegen RSC J019-2 en bezet nu de vierde plaats.