Met dank aan de 55-jarige supportersvereniging en de fa. Berkhof schalde er vrolijke muziek door de nieuwe geluidsinstallatie op de Boshoek voor de competitiewedstrijd Vroomshoopse Boys tegen Flevo Boys. De toon werd ook direct in de wedstrijd gezet door de furieus startende thuisclub. Jos Hutten soleerde na twee minuten op links. Ernst-Jan Heideman verlengde en Ton Kunst schoot met een geplaatst schot het leer langs doelman Rodney Rosink: 1-0. Na deze droomstart probeerde de Boys direct door te drukken tegen deze gerenommeerde oud-hoofdklasser en medekoploper van de eerste klasse. De vrij gelopen Ernst-Jan Heideman werd in de 9e minuut net niet bereikt met een dieptepass. Flevo Boys begon in de fase daarna steeds beter te spelen, maar de uitstekend gepositioneerde defensie van Vroomshoopse Boys stond als een huis. In de 20ste minuut  ontsnapte Madih Doufikar even aan de aandacht van de Boys-verdediging, maar keeper Tim Sickman redde knap op het schot in de korte hoek.  In de 22ste minuut onderscheidde de Boys-goalie zich opnieuw door snel uit te lopen en daarmee een zeker lijkende treffer van Jarno van der Wal te voorkomen.

In de 28ste minuut werd het aanvallende spel van de goed combinerende bezoekers beloond. Een strakke voorzet vanaf rechts van Arnoud Post  werd door de attent reagerende Madih Doufikar namens Flevo Boys van dichtbij in het dak van het doel geschoten. Nauwelijks een minuut later was het alweer raak voor de bezoekers. Een corner vanaf links werd dor de vrijstaande verdediger Bjorn Adams met een fraaie volley achter de kansloze Boys-doelman Tim Sickman geschoten.: 1-2. Na een half uur werd de geblesseerd geraakte Ernst-Jan Heideman bij Vroomshoopse Boys vervangen door Thomas Smedema. In de slotfase van de eerste helft probeerde het volop strijdende Vroomshoopse Boys de bakens te  verzetten. Aanvoerder Jordy Brinkman zette goed door in de 39ste minuut, maar Ton Kunst kon de bal net niet de gewenste voortzetting geven. In de 43ste minuut opende Lars Scholten op fraaie wijze op rechts en speelde daarmee Leon Dogger vrij. Diens afgemeten voorzet werd door Ton Kunst via de lat over gekopt. Na deze fraaie aanval brak de rust aan met een 1-2 voorsprong  voor Flevo Boys.

In de tweede helft begon Flevo Boys met dominerend spel en er kwamen kansen. In de 53ste minuut kwam Madih Doufikar door aan de linkerkant en zijn inzet werd door Boys-verdediger Andjin van Veen tegen de eigen paal gekopt. De terug stuitende bal was een prooi voor Frank Post, die de 1-3 liet aantekenen. De onderkant van de lat hield de thuisploeg nog enigszins in de race in de 55ste minuut, maar dat bleek uitstel van executie. In de 57ste minuut profiteerde Madih Doufikar van balverlies aan Boys-zijde en hij liet de 1-4 noteren. In de 60ste minuut kwam Jos Hutten in vrije schietpositie, maar de bal werd voorlangs het doel van Flevo Boys geschoten. In de 63ste minuut belandde een schuiver van Ramon de Jong namens Vroomshoopse Boys in handen van doelman Rodney Rosink. Dat was zo’n beetje het laatste aanvallende wapenfeit van de zijde van de thuisploeg.

De trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal vervingen in de 66ste minuut Rutger Schrijver voor Ramon Bolks en Ramon de Jong voor Jelle Drees. De wedstrijd was in feite al gespeeld en Flevo Boys vond nog een paar keer de uitstekend keepende Tim Sickman op weg naar een nog hogere score. Zo eindigde dit duel tegen Flevo Boys in een volledig terechte nederlaag na een toch hoopvol begin. Op zich is het geen schande om te verliezen van een van de gedoodverfde titelkandidaten van de eerste klasse D. Nu is het zaak om deze week weer scherp te trainen op weg naar de volgende competitiewedstrijd. Zaterdag wordt er weer thuis gepeeld: dan tegen KHC uit Kampen, dat drie punten meer heeft op de ranglijst.  Dat biedt kansen om weer volop voor de begeerde punten te gaan.

De opstelling was als volgt: doel: Tim Sickman; achter; Jordy Brinkman, Rutger Schrijver (66: Jelle Drees), Andjin van Veen en Robert Veld; midden: Leon Dogger, Lars Scholten en Ton Kunst; voor: Ernst-Jan Heideman, (60: Thomas Smedema) Ramon de jong (66: Jelle Drees) en Jos Hutten. Op omroep Flevoland is een samenvatting van het duel terug te zien.

Het tweede elftal van trainer Reinier de Jong behaalde in de eerste klasse de derde achtereenvolgende overwinning. Nu werd er thuis met 2-0 gewonnen van OZC 2 uit Ommen. Vroomshooopse Boys 3 van trainer Maarten Nieboer won thuis met 2-1 de topper tegen Twenthe Goor 2 en is nu koploper. Vroomshoopse Boys J019-1 van trainer Job Lamberink verloor in de hoofdklasse in Denekamp met 6-2 van SDC’12 JO19-1.

//gallery.vvvroomshoopseboys.nl/#!album-228