De eerste finale van de nacompetitie van Vroomshoopse Boys tegen oude bekende Be Quick’28 uit Zwolle begon uiterst voorzichtig met het accent op de verdedigende stellingen. Na en kwartier kwam de eerste doelrijpe kans voor de thuisploeg. Lars Scholten intervenieerde bekwaam in de defensie van Be Quick’28 en Jos Hutten werd via Robert Veld alleen voor keeper Teko Malanda gezet. De goalie van de bezoekers bleef overeind en redde fabuleus. De bezoekers loerden op de counter, maar moesten toestaan dat het middenveld van Vroomshoopse Boys steeds meer het heft in handen nam.

In de 22ste minuut was Juliën  Derks namens de Boys dichtbij een doelpunt  met een geplaatste lob, maar keeper Teko Malanda greep weer goed in.  Totaal onverwacht namen de bezoekers na een snelle tegenaanval de leiding in de 28ste minuut. Sander Fillet schoot in vanaf rechts, waarbij keeper René Kok de bal niet klemvast kon krijgen. De mee opgekomen verdediger Hussein Raza rondde van dichtbij onberispelijk af: 0-1. Het pleit voor formatie van de trainers Karlo Meppelink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal dat direct weer de aanval werd gezocht en dat had een minuut later bijna succes. Juliiën Derks zag een hard schot uiteen spatten op de vuisten van goalie Teko Malanda en de terugspringende bal werd van dichtbij hoog over geschoten door Ton Kunst. In de 34ste minuut werd de aanvallende instelling van Vroomshoopse Boys beloond.   Jos Hutten vond Ton Kunst aan de rechter kant met een subtiele pass en de diepgaande middenvelder bediende Lars Scholten op maat. Even later bolde het net achter de kansloze goalie van Be Quick’38: 1-1. Vroomshoopse Boys probeerde het veldoverwicht te verzilveren, maar de vrijstaande Jos Hutten strandde op de uitstekende  keeper Teko Malanda van Be Quick’28. Zo werd gerust met een 1-1 stand.

In de tweede helft zette Vroomshoopse Boys direct hoog druk en dat werd beloond. Jos Hutten soleerde op knappe wijze bij de achterlijn en zijn panklare voorzet vanaf links werd hard ingeschoten door Ton Kunst: 2-1. De Boys probeerde door te drukken, maar de goed georganiseerd spelende gasten gaven geen krimp en zochten waar dat kon de aanval, zonder dat dat grote kansen opleverde. Na een uur spelen werd aan Boys-zijde Juliën Derks gewisseld voor Ramon de Jong. Vroomshoopse Boys bleef dankzij geconcentreerd verdedigen vrij makkelijk overeind en bij snelle aanvallen waren Ramon de Jong en Leon Doggergevaarlijk. Na 75 minuten ruimde de licht aangeslagen Jos Hutten het veld voor Jesson ter Bekke, die met enkele gedurfde acties voor gevaar zorgde. Be Quik’28 speelde in de slotfase va banque en gooide alles en iedereen naar voren. Trainer Edwin van Nijen en een wisselspeler werden vanwege een opstootje langs de lijn van het veld gestuurd door arbiter G.J. Beltman uit Rijssen. De slotfase was ongemeen spanend met nog een doelrijpe kans voor de bezoekers en voor Boys-speler Ton Kunst. In de 96ste minuut kwam Bram Hooijer aan de zijde van de thuisploeg in het voor de gebisseerde middenvelder Leon Dogger. In de stand kwam geen verandering meer, zodat Vroomshoopse Boys gezien het spelbeeld  verdiend met 2-1 won van het taaie Be Quick’28, dat in het seizoen 2016-2017 nog uitkwam in de eerste klasse.

Zaterdag wordt thuis op De Bosrand gespeeld tegen vv Den Ham, dat thuis won van AVW’66.  Dat wordt een onvervalste Twenterand-derby en daarbij wordt veel publiek verwacht.

Tegen Be Quick’28 werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: René Kok; achter: Jordy Brinkman, Ramon Bolks, Andjin van Veen en Robert Veld; midden: Robin Drenthen, Lars Scholten en Leon Dogger (96: Bram Hooijer) ; voor: Ton Kunst, Jos Hutten (75: Jesson ter Bekke)  en Juliën Derks (60: Ramon de Jong).

Vroomshoopse Boys 2 kon het thuis niet bolwerken tegen VVOP 2 uit Voorthuizen en de equipe van trainer Reinier de Jong verloor ondanks een sterke tweede helft thuis met 2-0. Daardoor komt dit team volgend seizoen  weer uit in de  eerste klasse, maar kan tegelijkertijd terugzien op een uitstekend seizoen.

Vroomshoopse Boys 4 zag de naaste concurrent Excelsior’31 5 met 3-2 bij Hellendoorn 4 verliezen en het team van de leiders Michel Keizer en Jasper Snoeijer is daarmee kampioen en promoveert naar de vierde klasse.

Kampioen Vroomshoopse Boys J013-2 speelde in Oene de bekerfinale tegen Batavia JO13-1 uit Lelystad en dolf met 3-0 het onderspit. Boys JO11-5 speelde eveneens een bekerfinale, dn dit geval tegen SV Nieuwleusen in Schalkhaar  die met 4-0 verloren ging. Dat Boys-team kan woensdagavond het kampioenschap veroveren door van SV Almelo te winnen. Ook Vroomshoopse Boys J015-2 is nog in de titelrace.

Bij het VOC-toernooi  Onder 17 op de Bosrand speelden in de finale gastheer Vroomshoopse Boys JO17-1 en Excelsior”31 JO17-2 gelijk. De gasten uit Rijssen toonden zich bedrevener in het nemen van penalty’s, zodat de toernooiwinst en de wisselbokaal naar Excelsior ’31 ging.

De selectieteams van Vroomshoopse Boys van JO-9 tot en met JO-19 wonnen vorige week woesndag op overtuigende wijze de Twenterandcup met 32 punten. DETO Twenterand werd met 5 punten achterstand tweede, terwijl vv Den Ham derde werd. Deze eindoverwinning betekende de tiende keer van de veertien edities dat de jeugd van Vroomshoopse Boys de sterkste bleek van alle voetbalclubs in Twenterand.

Vroomshoopse Boys gaat in het komende seizoen 2018-2019 weer van start met een damesteam. Er hebben  zich inmiddels al 16 dames aangemeld en het initiatief  van de voetbaldames Arenda Marsman en Maureen Meijer wordt daarmee bekroond.