In de vierde  oefenwedstrijd ter voorbereiding op de competitie van de eerste klasse D. kreeg Vroomshoopse Boys kampioen en promovendus vv Voorwaarts uit Westerhaar-Vriezenveensewijk op bezoek op de Bosrand. De kersverse tweede klasser kon het de eerste tien minuten goed bijbenen, maar moest daarna in de vlot combinerende thuisclub haar meerdere erkennen. Ton Kunst opende de score in de 14e minuut namens de Boys, waarna uit een counter Voorwaarts-spits Jordy Harms 1-1 liet aantekenen. Jos Hutten zorgde ervoor dat Vroomshoopse Boys in de 31ste minuut op 2-1 kwam. Boys-verdediger Jordy Brinkman beleefde in de 34ste minuut de primeur van een gescoord doelpunt in het eerste elftal, waardoor de ruststand op 3-1 kwam.

In de tweede helft werd het krachtsverschil steeds meer zichtbaar en liep Voorwaarts constant  achter de feiten aan. In de 49e minuut tilde Jos Hutten de stand naar 4-1, waarna Melvin Hulsege in de 65ste minuut de 5-1 scoorde.  Jordy Hams bracht uit een tegenstoot in de 71ste minuut de 5-2 op het elektronisch scorebord. Jos Hutten bracht met z’n derde  en vierde doelpunt in de 71e en 77e minuut de stand op 7-2. Het slotakkoord kwam in de 81ste minuut toen een Voorwaarts-speler de bal in eigen doel werkte na weer een goed opgezette aanval van de thuisploeg.

Trainer Karlo Meppelink en zijn beide assistenten Arjan Paters en Stephan Bloemendal konden tevreden zijn met deze 8-2 oefenwinst. Karlo Meppelink gaf aan dat op zich een dergelijke uitslag van ondergeschikt belang is tijdens deze voorbereidingsperiode, maar dat het vooral om de progressie gaat wat betreft het veldspel en de conditionele gesteldheid van de spelers. Het scorend  vermogen was tijdens de eerste oefenwedstrijden nog een aandachtspunt. Dat wordt nu ook beter en hopelijk wordt die opgaande lijn in de komende bekerduels doorgetrokken, te beginnen op zaterdag 2 september thuis om 17.00 uur tegen vv Lemelerveld.