Op het sportpark Het Midden in Vriezenveen oefende Vroomshoopse Boys op dinsdagavond 8 september tegen eersteklasser DOS’37. In de beginfase was de thuisploeg met enkele snelle aanvallen gevaarlijk, maar daarna namen de gasten het heft in handen. Met goed combinatievoetbal werd door de mannen van hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman en trainer Henk Harmens de toon aangegeven in  deze oefenwedstrijd. Het enige dat er aan ontbrak waren de doelpunten. De openingstreffer kwam er toch in de 45ste minuut. Doelman Patrick Nitert speelde de bal zomaar in de voeten van Boys-middenvelder Tom Pierik. Deze bood Bram Hooijer een niet te missen kans: 0-1.

In de tweede helft herstelde DOS’37 zich door zich fysiek meer te laten gelden.  Het team van trainer Jeroen Niks, afgelopen seizoenen actief bij Sparta Enschede en vv Den Ham, zocht ook meer de aanval en die instelling  werd beloond. INa een uur spelen zette Tom Smoes vanaf rechts voor en Menno Kamphuis kopte de bal langs Boys-doelman Chiel Sickman: 1-1. Na 70 minuten vonden twee wissels aan de kant van de Boys plaats. Ramon de Jong verving Sil Derks en Patrick Drenthen kwam voor Thimo Elzinga in het veld. Daarnaast verving Thom Kleinjan nog Tom Pierik.

In de 75ste minuut werd Lars Kikkert van DOS’37 binnen het strafschopgebied onreglementair gestuit door Robin Drenthen. Dat betekende een penalty, waarna de Boys-verdediger zich afgereageerde op zijn tegenstander. Robin Drenthen kon meteen met rood inrukken, zodat de Boys met 10 spelers verder moest. Eerst moet de penalty worden genomen, die Ronald te Morsche met het nodige geluk via de paal en de rug van keeper Chiel Sickman binnen schoot: 2-1. In de 78ste minuut moest Ramon de Jong er met en blessure vanaf en Julën Derks kwam hem vervangen.

(Tekst gaat verder onder de foto)

Beide teams gingen  daarna op zoek naar nog een treffer. Jos Hutten had die namens de Boys in de ultieme slotfase nog op z’n schoen, maar de bal ging net over. Zo eindigde dit oefenduel in derbysfeer in een 2-1 overwinning voor DOS’37, waar een gelijkspel een betere afspiegeling van de krachtsverhoudingen was geweest. Hoofdtrainer Jan-Peter Jonkman sprak na afloop van een zeer nuttige oefenwedstrijd voor zijn strijdbare formatie, die weer aan vorm, ritme en fitheid heeft kunnen werken.

Vroomshoopse Boys hoopt binnenkort de geblesseerde spelers Leon Dogger, Robert Veld en Ramon de Jong weer binnen de selectie te kunnen verwelkomen. Het herstel van centrumspits Jordy Harms neemt nog wat langere tijd in beslag. Op zaterdag  12 september wordt er in Wezep om 14.30 gebekerd tegen eersteklasser WHC, waarbij vooral de eer op het spel staat.  Dan zit, afgezien van de twee laatste trainingen, de voorbereiding op de competitie 2020-20121 van de tweede klasse H. erop. Op zaterdag 19 september staat de ouverture op De Bosrand tegen de momenteel door corona-perikelen geplaagde team van De Esch uit Oldenzaal gepland.