Vroomshoopse Boys trad tegen vv Hierden aan zonder Jordy Brinkman, Ernst-Jan heideman,. Robert Veld en Andjin van Veen, terwijl Ton Kunst na een langdurige blessureperiode weer op de bank kon beginnen. Tegenstander vv Hierden verscheen op oorlogssterkte op De Bostrand om het gestelde doel van rechtstreekse handhaving te bereiken. Al in de eerste minuut kreeg spits Ramon de Jong namens de Boys een vrije doortocht, maar zijn schot belandde in de handen van doelman Nick Grootkarzijn. Even later strandde aan de nadere kant Ali el Haddidi op keeper Tim Sickman en daarmee was de toon gezet. Beide teams lieten in de fase daarna goed combinatiespel zien, waarbij de gasten met snelle aanvallen tot enkele doelrijpe kansen kwamen. De Boys-verdediging stond pal en bij tegenstoten kwamen er kansen voor de thuisploeg, zoals in de 20ste minuut na een mooie solo van Juliën Derks, die net niet bekroond werd met een doelpunt. Na 31 minuten mocht Brian Klaassen van vv Hierden op het randje van buitenspel na een ragfijne dieptepass doorgaan na en de aanvoerder van de gasten rondde beheerst af; 0-1. Twee minuten later was het alweer raak, Boys-keeper Tim Sickman kreeg het door toedoen van enkele aanvallers van vv Hierden zo lastig, dat hij de indraaiende bal in eigen doel werkte: 0-2. Deze ongelukkige treffer werkte verlammend op het moreel van de thuisploeg, die de controle over de wedstrijd verloor. De gasten kregen kan op kans en liepen via Dominique Denzel en Jelle Zeeboer gemakkelijk uit naar 0-4, dat tevens de ruststand was.
Het geschrokken Vroomshoopse Boys tapte na de rust met debutant Jesson ter Beke (net 18 jaar geworden) voor Robin Drenthen uit een heel ander vaatje. De thuisploeg herpakte zich, leverde meer strijd en er kwamen kansen. In de 56ste leidde Jesson ter Bekke vanaf rechts een aanval in, waarin Jos Hutten en Ramon de Jong ook een werkzaam aandeel hadden,. Ramon de Jong werd onreglementair afgestopt en Lars Scholten benutte vervolgens de penalty: 1-4. De Boys bleef waar mogelijk aanvallen en vv Hierden kwam steeds meer onder druk. De Boys-trainers Karlo Meppellink, Arjan Paters en Stephan Bloemendal wisselden in de 61ste minuut Ramon de Jong voor Ton Kunst. De diepgaande middenvelder stichtte met zijn acties verschillende keren gevaar, maar vond enkele keren doelman Nick Grootkarzijn op z’n weg. vv Hierden was in de 721ste minuut gevaarlijk bij een schaarse tegenaanval. Keeper Tim Sickman pareerde op stijlvolle wijze het vlammende schot van Ali el Haddadi. In de76ste minuut nam Lars Scholten vanaf 30 meter een vrije trap en hij verraste de Hierden-doelman met een geplaatst schot in de korte hoek: 2-4. Vroomshoopse Boys bleef daarna de aanval zoeken, maar gedoelpunt werd er niet meer. De thuisploeg toonde duidelijk tekenen van herstel in de tweede helft, die eigenlijk twee gezichten kende. Weer eens werd duidelijk dat 100 % focus en teamspirit gedurende de volle 90 minuten absoluut noodzakelijk zijn om wedstrijden winnend af te sluiten. Op zaterdag wordt de reguliere competitie van de eerste klasse D. in Barneveld tegen de gelijknamige club afgesloten. De tegenstander in de eerste wedstrijd van de nacompetitie is bekend: periodekampioen en tweede klasser Be Quick’28 uit Zwolle, tevens een oude bekende. Op zaterdag 2 juni aanstaande treffen beide teams elkaar op de Bosrand, waarbij de winnaar de tweede ronde van de nacompetitie bereikt.
Er werd tegen vv Hierden in de volgende opstelling gespeeld: doel: Tim Sickman; achter: Ruben Mulder, Rutger Schrijver, Ramon Bolks en Robin Drenthen (46: Jesson ter Bekke); midden: Lars Scholten, Jos Hutten en Leon Dogger; voor: Bram Hooijer, Ramon de Jong (61: Ton Kunst) en Juliën Derks.
Direct na afloop van de wedstrijd tegen vv Hierden nam voorzitter Edward Olthof afscheid van Lars Scholten en Tim Sickman, die volgend seizoen voor SVZW uit Wierden uitkomen. Beiden kregen een boeket bloemen werden bedankt voor hun inzet. Preses Olthof sprak de wens uit dat Lars en Tim eerst nog samen met hun Boys-team het eerste klasserschap zullen veiligstellen.
Assistent-trainer Arjan Paters (zaterdag werd hij 47 jaar) werd na een dienstverband van maar liefst 17 jaar bij de A-selectie uitgezwaaid. Als clubicoon was Arjan al die jaren als assistent-trainer en ook al eerder als eerste elftalspeler niet weg te denken bij de A-selectie van Vroomshoopse Boys. Gelukkig blijft Arjan voor Vroomshoopse Boys behouden als hoofd opleiding. Voorzitter Edward Olthof prees de betrokkenheid, clubliefde en inzet van Arjan Paters, die een door de spelers en stafleden gesigneerd Boys-shirt en een boeket bloemen kreeg. Een daverend applaus van de A-selectie en de Boys-supporters onderstreepte de grote waardering voor deze Boys-man.
Vroomshoopse Boys 2 won de laatste thuiswedstrijd tegen Hatto Heim met 4-2. Door deze overwinning is de kans groot dat het eerste duel in de nacompetitie om een plaats in de hoofdklasse door het team van trainer Reinier de Jong thuis kan worden gespeeld. Vroomshoopse Boys J019-1 speelde uit in Almelo tegen Oranje Nassau en verloor met 5-3, waardoor het team van trainer Job Lamberink nu in de middenmoot bivakkeert in de hoofdklasse.