Op het sportpark De Siggels in Zwolle Zuid begon Vroomshoopse Boys voortvarend aan de competitiewedstrijd tegen SVI. De nummer 5 tegen de nummer 4 was natuurlijke een fraai affiche. Op de fraaie kunstgrasmat combineerden de gasten in de openingsfase dat het een lieve lust was. Jordy Harms omspeelde in de 9e minuut keeper Alex Grafhorst, maar de Boys-spits stuitte nog net op de laatste verdediger Quinten de Lain van SVI. Toen het offensief van de Boys luwde nam SVI met technische verzorgd veldspel de regie steeds meer in handen. Met name spelmaker Nathan van Rijn strooide met fraaie passes en de Boys moest steeds meer achteruit. In de 21ste minuut dook Tim Kuhlman namens SVI geheel vrij op voor het doel van Vroomshoopse Boys, maar hij kopte naast. In de 27ste minuut werd het overwicht van de thuisploeg bekroond. De achterhoede van de gasten verspeelde de bal ter hoogte van de hoekvlag en na een tikje opzij wist MaurizioParella van dichtbij te scoren. Boys-keeper René Kok wascompleet kansloos op de harde inzet.

Vroomshoopse Boys trachtte de bakens te verzeten, maar trof een goed georganiseerde defensie van de thuisploeg aan. In de 35ste minuut maakte een verdediger van SVI net buiten de zestien meter opzettelijk hands, maar scheidsrechter Bas Steinhauser vergiste zich en gaf abusievelijk een vrije trap aan de thuisploeg.  Zo ging deze potentiële kans voor de Boys verloren en zette SVI daarna weer aan. In de 39ste minuut kon Boys-doelman René Kok een inzet van Faisel el Atiaoui vanaf links met een uiterste krachtinspanning via de lat redden. Dat was uitstel van executie, want op slag van rust sloeg de thuisploeg toe. Nathan van Rijn kreeg alle ruimte om vanaf 35 meter aan te leggen en het ziedende en ook geplaatste schot vloog via de binnenkant van de linker paal in het doel van de Boys: 2-0. Even later kreeg Ramon de Jong namens de Boys een schietkans, maar zijn schot trof geen doel.

Met 2-0 werd gerust en het was duidelijk dat de Boys uit een ander vaatje moest tappen om het SVI lastig te maken. In de 48ste minuut leek evenwel Faisel el Atiaoui vanuit een buitenspelpositie te scoren, maar verdediger Jesper Derks voorkwam de derde tegentreffer.  De spelers van Vroomshoopse Boys beseften daarna dat irritaties ten opzichte van de leiding ook niet hielpen en begonnen weer met meer elan te voetballen.

Het werd meer en meer een open wedstrijd met veel middenveldspel, maar ook de nodige dreiging voor beide doelen. Na een uur spelen fabriceerde Youp Kok van SVI een fenomenale omhaal, die in de veilige handen van Boys-keeper René Kok belandde. In de 63ste minuut werd bij de Boys Ramon Bolks voor Jelle Drees ingebracht. De gasten speelden daarna nog offensiever. De thuisploeg moest terug, al bleven de snelle tegenstoten van SVI uiterst gevaarlijk. In de 65ste minuut kreeg Julien Derks een kans, maar de rappe Boys-aanvaller schoot de bal over.

In de 68ste minuut was het wel raak. Ramon de Jong bracht en corner vanaf links in en tussen drie verdedigers van SVI kopte Jordy Harms knap raak: 2-1. Twee minuten kwam SVI in een overtalsituatie. Juliën Derks ging in duel, waarbij arbiter Steinhauser constateerde dat de Boys-aanvaller een trappende beweging richting z’n tegenstander maakte. Dat betekendedirect rood en meteen elf spelers van SVI tegen tien van de Boys. De thuisploeg rook haar kans, maar doelman René Kok pareerde op knappe wijze achtereenvolgens inzetten van Nathan van Rijn en Nico Veldman.

Vroomshoopse Boys ging in de enerverende slotfase in de defensie één op één spelen en stuurde de kopsterke centrale verdediger Rutger Schrijver naar de frontlinie. Dit had in de 84ste minuut bijna succes. Jos Hutten soleerde langs enkele verdedigers van de thuisploeg en bood Rutger Schrijver een vrije schietkans. Het harde schot vanaf twaalf meter was helaas voor de Boys iets te hoog gericht en zo ging een doelrijpe kans verloren. Omdat SVI direct daarna via YoupKok een grote kans miste, bleef er voor de gasten hoop bestaan op een gelijk spel.

In de 85ste minuut mocht Leon Dogger aanleggen uit een vrije trap vanaf 20 meter, maar keeper Alex Grafhorst pakte het lage schot, op bekwame wijze. Het slotakkoord was in de 90steminuut voor SVI tegen het moegestreden tiental van de Boys. Nico Veldman kwam na een vlotte combinatie in vrije schietpositie en de invaller faalde niet: 3-1. Kort daarna klonk het eindsignaal en had SVI een verdiende overwinningbehaald op Vroomshoopse Boys.

Door dit resultaat staat de Boys nu vijfde, direct achter SVI. Zaterdag wordt in IJsselmuiden door de Boys de inhaalwedstrijd tegen IJVV gespeeld,. Bij winst van het team van hoofdtrainer Karlo Meppelink en assistent Henk Harmens en een gelijk spel van de naaste concurrenten SVI en WVF in een onderling duel kan een periodetitel in de tweede klasse H. worden behaald.

Er werd tegen SVI in de volgende opstelling gespeeld; doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robin Drenthen; midden: Leon Dogger, Jelle Drees (63: Ramon Bolks) en Jos Hutten; voor: Ramon de Jong, Jordy Harms en Juliën Derks (tot de 70ste minuut).

Vroomshoopse Boys 2 verloor in Vriezenveen bij DOS’37 2 met 3-0 en moet nu de koppositie aan Enter Vooruit 2 overlaten. Vroomshoopse Boys 3 won uit op knappe wijze in Vriezenveen van Deto 3 en bezet nu de tweede plaats direct achter HHC Hardenberg 3. Vroomshoopse Boys JO19-1 overtuigde met een afgetekende 3-0 thuisoverwinning op De Tukkers JO19-1 uit Albergen. Door dit resultaat wordt nu een negende plaats in de hoofdklasse bezet.