Vroomshoopse Boys wint ook tweede oefenwedstrijd op afgetekende wijze

In Almelo keek Vroomshoopse Boys door een defensieve fout na een dik kwartier tegen een 1-0 achterstand aan tegen  gastheer Luctor et Emergo. Nauwelijks twee minuten laterwas het alweer gelijk. Verdediger Robin Drenthen zette goed door op links en zijn panklare voorzet werd beheerst binnen getikt door de vrij gelopen Jordy Harms: 1-1.

Voor rust werd er driftig gewisseld aan beide kanten om zoveel mogelijk spelers wedstrijdritme te laten opdoen. Er kwamen meerdere doelrijpe kansen voor het veel sterkere Vroomshoopse Boys, maar de benodigde precieze afronding ontbrak.

Na de thee kwamen er nog meer kansen voor de gedreven en met aanvallende intenties spelende formatie van hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmen en enkele ervan werden benut.. Ton Kunst verzilverde goed voorbereidend werk van controlerende middenvelder Jelle Drees en Ernst-Jan Heideman tikte na een vlotte aanval van dichtbij de 1-3 binnen. In de slotfase werd de score nog verder uitgebouwd na misschien wel de mooiste aanval van deze oefenwedstrijd. Na een splijtende pass van Tom Pierik bracht rechterspits Ernst-Jan Heideman de vrijstaande Jos Hutten in stelling: 1-4.

Deze afgetekende overwinning op de zondag tweede klasserLuctor et Emergo is een bewijs dat de Boys op de goede weg lijkt richting de competitie, maar de weg is nog lang. Op dinsdagavond 28 augustus wordt er om 19.30 uur thuis geoefend tegen De Weide uit Hoogeveen. Op zaterdag 1 september volgt een replay van het oefenduel duel van de Boys tegen Luctor et Emergo. Dan wordt er om 14.30 uur op de Bosrand gevoetbald in het kader van  de eerste voorronde van de bekercompetitie.