Op het hoofdveld van De Bosrand kwam het bezoekende De Esch uit Oldenzaal verrassend  goed uit de startblokken. De nummer 13 van de tweede klasse H. legde goed combinatiespel op de grasmat, maar kreeg geen doelrijpe kans door toedoen van de solide ogende defensie van de thuisclub. Gaandeweg het duel nam Vroomshoopse Boys het initiatief over en dat resulteerde in meerdere kansen. Ramon de Jong en Juliën Derks mochten in vrije positie aanleggen, maar keeper Laurens van De Esch redde bekwaam.  Via de middenvelder en spelverdeler Okten Asil probeerde De Esch de bakens te verzetten, maar een goede eindpass ontbrak bij de Oldenzaalseformatie. In de 35ste minuut leek de Boys op een op dat moment verdiende voorsprong te komen. Ramon de Jong bracht met een perfecte voorzet vanaf links Ton Kunst in stelling, maar de kopbal van dichtbij werd op fraaie wijze gepareerd door doelman Laurens Ensink. In de 41ste minuut was de doelman van De Esch echter kansloos.  Met een fraaie crosspass bereikte centrale Rutger Schrijver de naar links uitgeweken Ramon de Jong. Tegen diens geplaatste inzet in de verre rechterhoek was geen kruid gewassen: 1-0.

In de tweede helft probeerde De Esch de bakens te  verzetten, maar de duelkracht van Vroomshoopse Boys maakte dat vele zogeheten tweede ballen voor de thuisformatie waren. Juliën Derks en Ton Kunst kregen via prima combinatiespel goede kansen, maar de 2-0 wilde vooralsnog niet vallen. Na een uur spelen werd de ban gebroken. Leon Dogger had perfect het oog in de diepgaande Ton Kunst en de bal werd vervolgens subtiel door de spits in het doel van De Esch gedeponeerd: 2-0.  Ton Kunst raakte bij dit doelpunt helaas aan de kuit geblesseerd en hij werd vervangen door Ton Pierik. Nauwelijks vijf minuten later zette Leon Dogger met een mooie steekbal de vrij gelopen Jos Hutten voor de doelman van De Esch, die de inzet op fraaie wijze verwerkte. De Esch zette de gevreesde spits Koen Vehof nog in, maar die kon ook geen potten breken. In de 78ste minuut brachten hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens Bram Hooijer voor Ramon de Jong. In de 81ste minuut stoomde de rechter verdediger Jesper Derks namens de Boys weer eens op, maar zijn voorzet werd nipt gemist. In de 85ste minuut bracht Jos Hutten middenvelder Leon Dogger met een subtiel passje in stelling, maar ook deze keer redde keeper Laurens Ensink zijn ploeg.

Het slotakkoord kwam in de ultieme slotfase van de voet van Jos Hutten. De aanvallende middenvelder van Vroomshoopse Boys soleerde door de defensie van De Esch en liet goalie Laurens Ensink kansloos: 3-0. Deze ruime overwinning op De Esch was dik verdiend en zeker niet geflatteerd.  Vroomshoopse Boys staat nu derde in de tweede klasse H. en bezet dezelfde plaats in de strijd om de tweede periodetitel. DOS Kampen en WVF zijn daarbij de naaste concurrenten. Zaterdag wordt op de Rohorst aangetreden tegen vv Den Ham en Vroomshoopse Boys kan met het nodige vertrouwen afreizen voor de derby met deze voetbalbuur.

Er werd met de volgende opstelling gespeeld; doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robert Veld; midden: Leon Dogger, Jelle Drees en Jos Hutten; voor: Ramon de Jong (78: Bram Hooijer), Ton Kunst (60: Ton Pierik) en Juliën Derks.

Koploper Vroomshoopse Boys 2 liep in de slotfase thuis tegen Enter Vooruit 2 tegen een 2-1 nederlaag aan tegen runner-up Enter Vooruit 2. Door deze uitslag leidt Go-Ahead Kampen 2 in de eerste klasse nu met 1 punt voorsprong op Vroomshoopse Boys 2 en Enter Vooruit 2.