Op sportpark De Bosrand ging rode lantaarn-drager Oranje Nassau uit Almelo goed uit de startblokken tegen Vroomshoopse Boys. In de 9e minuut werd Mustafa Koksu met een fraaie crosspass in stelling gebracht, maar de linker spits schoot de bal van dichtbij over. Vroomshoopse Boys herstelde zich na deze openingsfase en creëerde kansen. Jordy Harms. Juliën  Derks en Jos Hutten hadden evenwel bij doelrijpe kansen hun vizier niet goed afgesteld. Oranje Nassau loerde op een snelle counter en had via Stef Kamphuis na 19 minuten bijna succes. Goed ingrijpen van de  solide Boys-defensie voorkwam en achterstand. In de 23ste minuut speelde Boys-spits Jordy Harms na goed doorzetten van rechter verdediger Jesper Derks zich namens de Boys op fraaie wijze vrij in het strafschopgebied, maar zijn inzet ging net naast. In de 39ste minuut deponeerde Leon Dogger de bal op het hoofd van Ramon de Jong, die echter naast kopte. Een minuut later was het wel raak voor de thuisploeg. Verdediger Robert Veld brak door aan de linkerkant en zijn perfecte voorzet werd van dichtbij hard ingeschoten door Ramon de Jong: 1-0. Oranje Nassau trachtte nog wat terug te doen voor de rust, maar de inzet van Matthijs Koetsier na een ragfijne pass van spelverdeler Ragner Wolf belandde in het zijnet.

Na de rust was de wedstrijd aanvankelijk in evenwicht met veel fysieke duels op het druk bezette middenveld. Vroomshoopse Boys had meestal de bal, maar de gasten uit Almelo bleven vanuit de omschakeling gevaarlijk In de 63ste minuut werd aan Boys-zijde Juliën  Derks gewisseld voor Jelle Drees door trainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens. In de 67ste minuut leek de speelwijze van het team van ON-trainer Peter Bokma succes te hebben. Een verre pass vanuit het achterland werd op technisch fraaie wijze gecontroleerd door Mustafa Koksu, maar zijn inzet werd op sublieme wijze met de voet gekeerd door Boys-doelman René Kok. In de 68ste minuut werd Tom Pierik bij de thuisploeg vervangen door Ton Kunst.

In de 73ste minuut speelde Jordy Harms middenvelder Leon Dogger op subtiele wijze aan en tegen diens harde en geplaatste wreeftrap vanaf 20 meter was geen kruit gewassen; 2-0. De Boys verhoogde daarna de druk en bracht daardoor het zichtbaar aangeslagen Oranje Nassau aan het wankelen. Dat had direct succes. In de 74ste minuut werd Ramon de Jong binnen het strafschopgebied onreglementair gestuit en arbiter G.W.R. Poffers uit Nijverdal wees terecht naar de penaltystip. Leon Dogger vertrok vervolgens op onberispelijke wijze het vonnis: 3-0. Het laatste kwartier leverde de nodige kansen op voor de vrijuit spelende thuisploeg tegen het leeg gespeelde Oranje Nassau, die vooralsnog werden gemist. In de 84ste minuut kwam Ramon Bolks bij de Boys  in het veld voor Robert Veld.

in de 86ste minuut zette  Ton Kunst met een prachtige steekbal Jordy Harms vrij voor ON-keeper Thom ter Riet. De Boys-spits rondde de prachtige aanval op bekwame wijze af: 4-0. In de slotfase had de Boys zo maar naar een nog ruimere score kunnen uitlopen, maar Oranje Nassau  bleef met het nodige fortuin verder onheil bespaard.  De uiteindelijk dik verdiende 4-0 overwinning brengt Vroomshoopse Boys als de nummer 4 van de tweede  klasse H. op één  punt afstand van nummer 3, WVF. Zaterdag wordt er in Hulzen tegen Hulzense Boys, de nummer 5.,  gespeeld en dat is tevens de laatste wedstrijd van de eerste competitiehelft. Op dondertagavond 20 december wordt er in Deurningen bij derde klasser  zondag DSVD gespeeld in de vierde ronde van de strijd om de districtsbeker van de KNVB.

Er werd tegen Oranje Nassau in de volgende opstelling gespeeld: doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Robert Drenthen, Andjin van Veen en Robert Veld (84; Ramon Bolks) ; midden: Leon Dogger, Tom Pierik (68: Ton Kunst) en Jos Hutten; voor: Ramon de Jong, Jordy Harms en Juliën  Derks ( 63: Jelle Drees).

Koploper Vroomshoopse Boys 2 verspeelde in de slotfase op de eigen Bosrand een riante 2- 0 voorsprong  tegen runner/up AZSV 3 uit Aalten en de eindstand werd 2-2. Koploper Vroomshoopse Boys 3 verloor thuis de topper tegen naaste concurrent HHC Hardenberg 3 met 4-3 en het team van trainer Richard Willems bezet nu een tweede plaats. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 verloor in Hardenberg met 2-0 van subtopper HHC JO190-1.  Vroomshoopse Boys J017-1 won thuis met 4-0 van Excelsior´31 JO17-2 en veroverde daardoor het kampioenschap. Een puike prestatie van het team van trainer Gerjan Kosters, die na de winterstop daardoor een gooi kan doen naar de hoofdklasse.