Net als een week daarvoor tegen DOS Kampen kwam Vroomshoopse Boys in Dinxperlo sterk uit de startblokken tegen DZSV. De belangen waren groot, want beide ploegen verschilden voor aanvang van dit duel maar één punt op de ranglijst in het voordeel van de Boys.

Jordy Harms en Leon Dogger kwamen al snel in goede schietpositie, maar de bal ging net naast. DZSV antwoordde in de 14e minuut met een gevaarlijke tegenstoot via Chieljan Nijman, die net geen medespeler wist te bereiken. Drie minuten later werd  een mooie voorzet van Boys-aanvaller Juliën Derks teruggelegd op Ton Kunst, die zijn kopbal gestopt zag worden door DZSV-doelman Bram Wolters. Dit was uitstel van executie, want in de 21ste minuut werd het aanvallende spel van de gasten beloond. Jordy Harms speelde zich met een geweldige actie vrij aan de rechterkant en bood Ton Kunst een niet te missen kans: 0-1.

In de fase erna verzuimde Vroomshoopse Boys de score verder uit te bouwen, waarbij Ton Kunst een hard schot zag eindigen op de kruising. Scheidsrechter B. Kaya uit Terborg moest meerdere keren handelend optreden met gele kaarten aan beide kanten, omdat fysieke strijd bepaald niet werd geschuwd. De wedstrijd kende daarna steeds meer in evenwicht.  Net voor rust zette de thuisploeg nog eens aan en een schot van Luuk van Klompenberg vanaf 25 meter belandde op de kruising. Ook het slotakkoord van de eerste 45 minuten was voor DZSV, maar een hard afstandsschot werd stijlvol klemvast gepakt door Boys-doelman René Kok.

In de tweede helft was Vroomshoopse Boys aanvankelijk de bovenliggende partij. Dat resulteerde onder meer in een vrije trap van Leon Dogger na een overtreding op Jordy Harms, die net langs de voor de Boys verkeerde kant van de paal ging. Het offensief van de gasten ebde snel weg en het opportunistisch en met veel inzet en vooral met de lange bal spelende DZSV kreeg doelrijpe kansen. Zo schoot Raoul Vinkenvleugel in de 59ste minuut na een knappe solo net voorlangs. Na een uur spelen wisselde coach Karlo Meppelink vleugelspits Juliën Derks voor Jos Hutten. In de 64ste minuut kreeg Ernst-Jan Heideman een mooie kans na een geslaagde combinatie van Leon Dogger en Jordy Harms, maar zijn inzet trof net geen doel. DZSV ging daarna steeds meer druk zetten en Chieljan Nijman had de gelijkmaker op z’n schoen.  Dat liep net goed af voor de gasten. In de 68ste minuut werd op het middenveld van de Boys Jelle Drees vervangen door Tom Pierik. De kruising speelde een belangrijke rol in dit duel, want na 70 minuten werd die markering van lat en paal na een enorme pegel opnieuw getroffen door DZSV-speler Luuk Klompenburg.

In de 78ste minuut kwam Vroomshoopse Boys er snel uit met een fraaie combinatie tussen Jos Hutten en Jordy Harms. De attente Ton Kunst rondde vervolgens keurig af en noteerde z’n tweede doelpunt in dit duel: 0-2. Dat bleek een bevrijdende treffer en de rommelige fase van daarvoor behoorde opeens tot het verleden. De bezoekers speelden daarna weer hun vertrouwde combinatiespel met hoog druk zetten. DZSV kon alleen nog maar tegenhouden, zodat dit duel met een al met al verdiende 0-2 overwinning voor de Boys eindigde.

Dat betekende toch alweer de derde achtereenvolgende uitoverwinning voor de mannen van hoofdtrainer Karlo Meppelink en zijn assistent Henk Harmens. De verdediging van de Boys met de nodige kopkracht maakte een uitstekende indruk, waarbij de jeugdige Jesper Derks weer liet zien veel in z’n mars te hebben. Er werd in de volgende opstelling gespeeld; doel: René Kok; achter: Jesper Derks, Rutger Schrijver, Andjin van Veen en Robert Veld; midden: Leon Dogger, Jelle Drees (68: Tom Pierik) en Ton Kunst en  voor: Ernst-Jan Heideman (82: Robin Drenthen), Jordy Harms en Juliën Derks (60: Jos Hutten).

Op zaterdag 3 november wordt thuis op de Bosrand door de Boys aangetreden tegen IJVV uit IJsselmuiden, die samen met de Boys op een gedeelde vierde plaats staat van de tweede klasse H.

Eerste klasser en koploper Vroomshoopse Boys behield door een 3-0 zege uit bij SVZW 2 de maximale score. Vroomshoopse Boys 3 won in de laatste seconde door een goal van Marcel Braakman uit van Gramsbergen 3 met 2-1 en blijft het ook bijzonder goed doen. Hoofdklasser Vroomshoopse Boys JO19-1 kwam thuis uit na een knappe inhaalrace gelijk met Enter JO19-1, maar verloor in extremis met 3-4.

Het Beltona-beloftenteam van Vroomshoopse Boys speelt op dinsdagavond om 20.00 uur uit bij de leeftijdsgenoten onder 21 jaar van JVC Dedemsvaart.