Avereest 1 – Boys 2

Na de eerste bekeroverwinning van afgelopen zaterdag, mochten we op dinsdagavond 5 september oefenen tegen een 1e elftal. In Balkbrug speelden we tegen Avereest 1, waar Vroomshoper Stef Lamberink aan het roer staat. In vergelijking met afgelopen zaterdag speelden we met 8 andere spelers in de basisopstelling. Vanuit het 1e deed dit keer alleen Jan-Willem mee en ook Harold en Bart waren afwezig. Marcel was wel weer hersteld van zijn blessure en Christiaan Bos was terug van vakantie en ook weer van de partij. Een mooie gelegenheid voor andere jongens om te laten zien wat ze kunnen.We speelden de 1e helft in een 1:4:4:2 formatie, gewoon om dit ook eens te oefenen, aangezien we dat nog niet eerder gedaan hadden en wel de beschikking hebben over verschillende goede spitsen.

We begonnen met Joel in het doel, Tony, Jan-Willem, Alexander en Justin achterin, Danny, Bram, Bart-Jan en Niek op het middenveld en Christiaan en Tim in de spits. Marcel en Tom begonnen aan de kant. Avereest speelde ook niet in de sterkste formatie, maar beschikte nog steeds over enkele goede spelers. Wij waren deze avond echter beter. In de eerste helft gaven we behalve 1 klutsbal die Joel uitstekend onder de lat wegtikte niks weg. Aan de andere kant creerden we enkele goede kansen. Christiaan en Bram werden gestuit door de keeper, maar toch gingen we rusten met een 2-0 voorsprong. Nadat een inzet van Jan-Willem uit een corner van de lijn werd gehaald, was Tim er als de kippen bij om ons op voorsprong te zetten. Vlak voor rust verdubbelde Christiaan de score door met rechts de bal snoeihard in de bovenhoek te schieten.

In de rust stapten we over naar ons vertrouwde 1:4:3:3 systeem. We bleven de gevaarlijkste ploeg en legden enkele goede aanvallen op de mat. Niek en Christiaan waren gevaarlijk aan de zijkanten en Tim was als spits voortdurend aanspeelbaar. Ons technisch vaardige middenveld zorgde veelal voor de juiste voortzettingen en goede oplossingen. We kregen voldoende kansen, hielpen er een aantal om zeep en wisten nog 3 keer te scoren. Vlak na rust schoot Christiaan van grote afstand de 3-0 binnen en Niek verzorgde de 4-0 door goed af te ronden. Na knullig balverlies van ons wist Avereest tegen te scoren (wel vanuit buitenspelpositie) en Tim scoorde zijn 2e en onze 5e na een snel genomen vrije trap van Alexander. Enige smetje was de 2e treffer van Avereest vlak voor tijd, toen een speler van hen zo door kon lopen en de bal langs Joel schoot.

Al met al een uitstekende wedstrijd waarin de spelers hebben laten zien dat het ook met de breedte van de selectie wel goed zit. Tom Bouwman maakte vandaag zijn debuut voor Boys 2 en ook hij deed prima mee. Zaterdag spelen we om 12.30 uur thuis  de tweede bekerwedstrijd tegen DOS 2.