Boys 2 – DOS 2

Afgelopen zaterdag stond voor het 2e de tweede bekerwedstrijd op het programma. Tegenstander in deze derby was DOS 2, dat de eerste wedstrijd verrassend gelijk had gespeeld tegen Hulzense Boys 3. We konden dus, na onze 3-8 overwinning op HHC 4 van vorige week, goede zaken doen met betrekking tot het bereiken van de volgende ronde.

Ten opzichte van de wedstrijd van vorige week konden we vandaag niet beschikken over Thomas, Ramon en Ernst Jan. Wel waren Marcel en de beide Christaans weer beschikbaar. Ook Jordy was van de partij en dat betekende dat Danny en Justin vandaag bij het 3e meededen. Wij startten met Chiel in het doel, Melvin, Jan-Willem, Jordy en Bart achterin, Harold, Bart-Jan en Marcel op het middenveld en voorin van links naar rechts Tim, Tobias en Christiaan B. Christiaan J, Bram en Niek begonnen op de bank.

We begonnen sterk aan de wedstrijd en waren in het begin duidelijk de bovenliggende partij. Dit resulteerde in een paar mogelijkheden en 1 grote kans voor Bart die goed inkopte na een corner. Zijn bal werd echter van (of net achter) de lijn weggehaald. Hierna kwam DOS steeds beter in de wedstrijd. Zij wisten de ruimte achter onze verdediging goed te bespelen, maar mede door goed keeperswerk van Chiel wisten zij niet te scoren. Na een half uur kregen wij een uitgelezen mogelijkheid om de score te openen. Na een goede crossbal slalomde Tim zich een weg door de Vriezenveense verdediging en hij kon alleen middels een overtreding binnen de 16 worden gestuit. Tim benutte de strafschop zelf en zette ons daarmee op een 1-0 voorsprong. In het laatste kwartier voor rust waren er nog kansen voor Dos en 2 grote voor ons. Na een prachtige steekpass van Tobias, omspeelde Marcel de keeper, maar hij schoot de bal net naast en Christiaan kopte een mooie vrije trap van Bart net over het doel.

In de rust kwam Bram in de ploeg voor Bart-Jan. Na rust was het opnieuw DOS dat veel kansen creëerde. We kregen te weinig druk op de bal waardoor zij gericht de lange bal konden spelen en regelmatig voor Chiel opdoken. Die keepte echter weergaloos en hield zijn doel lang schoon. Met Christiaan J voor Jordy en Niek voor Christiaan B vochten we ons beetje bij beetje terug in de wedstrijd, maar onnodig balverlies op eigen helft leidde toch de gelijkmaker in. Even later leek DOS op voorsprong te komen, maar de bal bleek niet geheel over de lijn te zijn geweest…

Wij kregen ook goede kansen, maar Niek wachtte net te lang met schieten in kansrijke positie, Marcel wist Tobias niet te bereiken en een kopbal van Tim werd gered door de keeper. Tien minuten voor tijd was het toch raak. Na een uitstekende actie van Bram, verlengde Tim diens voorzet en Tobias was bij de tweede paal heel attent om de bal binnen te glijden. Tim raakte bij deze actie echter geblesseerd en zo moesten we de laatste 10 minuten met een man minder uitspelen. Dit waren misschien wel onze beste minuten, met de teamspirit zit het wel goed in deze ploeg. We kwamen niet meer in de problemen en wonnen met 2-1.

Volgende week de laatste bekerwedstrijd, om 14.30 uur in Hulzen, tegen Hulzense Boys 3, die ook nog in de race zijn voor een plek in de volgende ronde.