Boys 2 hervat de competitie met overwinning

Vandaag mochten we weer om het echie spelen na de afgelopen weken vooral geoefend te hebben. We speelden 3 wedstrijden tegen de eerste elftallen van Sportclub Daarle (5-1) winst, Bruchterveld en CSVC (beide 2-1 winst). Tegen Daarle speelden we bij vlagen goed, de andere 2 wedstrijden waren minder, ook door toedoen van respectievelijk de tegenstander en de omstandigheden. Wel trokken we beide wedstrijden over de streep en die ervaring kwam ons vandaag van pas. We startten met Chiel in het doel, Ruben, Jan-Willem, Andjin (terug van een blessure bij 1 en bij ons om een helft ritme op te doen) en Bart (c). Het middenveld werd bevolkt door Harold, Bram en Bartjan en voorin stonden Marcel, Tim en Christiaan B. Tony, Danny, Christiaan J en Justin zaten op de bank, waarbij de laatste 2 later nog aan zouden sluiten bij het 3e.

De tegenstander van vandaag was Enter Vooruit 2. Ze staan niet hoog op de ranglijst, maar blijken voor ons vaak een lastig te bespelen tegenstander. Vandaag was hun recept duidelijk: zo snel mogelijk de lange bal, de strijd om de 2e bal winnen en van daaruit proberen te voetballen en alles in de hoogste versnelling. In het begin leken wij ons daar aardig onderuit te voetballen en dat resulteerde ook al snel in de openingstreffer toen Bram een geweldige pass van Harold op waarde wist te schatten en er net wat eerder bij was dan de Enterse doelman: 1-0. Hierna zakten we echter ver weg en gingen te veel mee in het spel van de tegenstander. En dat spel beheersten zij beter. Bovendien waren ze feller in de duels en ze kwamen dan ook al vlot en verdiend op 1-1. Ze kregen nog meer kansen voor rust, maar waren onnauwkeurig in de afwerking of stuitten op Chiel, die een geweldige pot keepte. En toen Chiel toch een keer gepasseerd was, kreeg hij hulp van Ruben die met een uiterste krachtsinspanning een doelpunt wist te voorkomen.

Dat zou dan de 2-2 zijn geweest, want wij hadden inmiddels wel gescoord. Na een paar kleine mogelijkheden, benutten we een grote kans na één van de weinig goedlopende aanvallen voor rust. Christiaan legde terug op Marcel en die schoot binnen. Marcel had ook 3-1 kunnen maken, maar zijn wippertje na een mooie individuele actie verdween net naast het doel.

In de rust kwam Tony in de ploeg voor Andjin en hebben we duidelijk met elkaar afgesproken wat we moesten verbeteren om de zege veilig te stellen en hoewel iedereen het ermee eens was, kwam er in het begin weinig van terecht. We verdedigden diverse keren te passief en het stond al snel weer 2-2. Hierna kwamen we wat beter in de wedstrijd en werden we bij vlagen iets dominanter. We kregen ook een paar kansen en uit één van die kansen zette Tim ons opnieuw op voorsprong. Daarna nog een enorme kans voor Enter, maar opnieuw een geweldige redding van Chiel. Danny kwam in de ploeg voor Jan-Willem en bracht met een uitstekende invalbeurt achterin rust. Enter Vooruit kon het hoge tempo niet vasthouden en de storm ging liggen. Met Christiaan J voor de moegestreden Marcel speelden we de wedstrijd redelijk eenvoudig uit, helaas zonder zelf de beslissende vierde treffer te maken. Vlak voor tijd kwam Justin nog voor Bram als extra verdediger als antwoord op de extra spits van Enter. Enter scoorde nog wel, maar dat was vanuit buitenspelpositie en zo konden we de eerste 3 punten na de winterstop bijschrijven. Niet goed gevoetbald, maar vooral na rust wel als team de zege over de streep getrokken en dat is ook wat waard. Volgende week uit naar Dos Kampen tegen wie de openingswedstrijd met 0-1 verloren.