Boys 2 snijdt zichzelf in de vingers

Vandaag de laatste wedstrijd voor de winterstop, uit tegen Hatto Heim. Er kwamen 7 spelers terug vanuit de A-selectie, dus dat betekende keuzes maken. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn. Voor rust waren we heer en meester, zonder daarbij veel kansen te creëren. 2 keer hadden we pech, 1 keer scoorden we. Hatto Heim loerde op de counter, was 1 keer dicht bij de gelijkmaker en had wellicht recht op een strafschop.

Na rust waren er wel voldoende kansen, maar deze werden niet benut en in de omschakeling van aanvallen naar verdedigen werden we steeds slordiger. Dit resulteerde in de gelijkmaker en nadat we vlak daarna opnieuw op voorsprong kwamen, wisten we ook die voorsprong weer uit handen te geven. Hierna hadden we wellicht 2 keer recht op een strafschop en bij de 3e situatie kon zelfs Stevie Wonder zien dat het een overtreding was, maar de leidsman liet doorspelen. Daarnaast lieten wij legio kansen onbenut en viel vooral op dat er te vaak voor eigen succes werd gekozen en dat het teambelang niet altijd voorop stond. Een teleurstellende constatering. Toen we in de blessuretijd alsnog op 2-3 kwamen, leken we in elk geval met 3 punten huiswaarts te keren, maar opnieuw slaagden we erin deze voorsprong uit handen te geven door bij een (onterecht toegekende) vrije trap massal niet te verdedigen: eindstand 3-3.

Complimenten aan Hatto Heim, zij hebben gestreden en een punt gepakt. Dat hadden er aan het eind ook nog 3 kunnen zijn, maar eerst werd voor open doel naast geschoten en tenslotte werd een counter op “het randje van buitenspel” afgevlagd en -gefloten. Als we echter naar onszelf kijken, en dat is vaak het beste, maar niet altijd makkelijk, dan hebben we het zelf laten liggen. Spelen als team was de laatste weken ons wapen en daarin hebben we onszelf vandaag, vooral na rust, zwaar tekort gedaan. Onbegrijpelijk! Het gat naar de koploper is 10 punten, dus praten over een kampioenschap moeten we niet meer doen. Nu eerst winterstop, daarna de draad weer oppakken en zorgen dat we aan het eind een ticket voor de nacompetitie in handen hebben.