Boys 2 toont veerkracht en herovert koppositie

Eerst maar even terug naar vorig seizoen. Ook toen speelden we voor de winterstop thuis tegen Go Ahead Kampen 2. We werden toen het eerste half uur zoek gespeeld, kwamen tegen de verhouding in op 1-0 voor, waren daarna heer en meester en boekten een 4-0 zege. Vandaag leek het omgekeerde scenario bewaarheid te worden. We waren het eerste half uur heer en meester, kwamen tegen de verhouding in op achterstand en leken tegen een dikke nederlaag aan te lopen. Maar toen…

Eerst naar het begin. Ten opzichte van nu hadden we vandaag de weer de beschikking over Ramon Bolks, Jan-Willem en Bram. Zij speelden in plaats van Ruben M, Patrick en Danny. Danny, Tony en Ruben S waren bij het 3e, Bart-Jan sloot bij ons aan. Net als vorige week had de KNVB ook nu dezelfde scheidsrechter aangesteld als bij dit affiche vorig jaar. Gelukkig voor ons pakte dit niet zo rampzalig uit als vorige week. Go Ahead Kampen was na onze nederlaag van vorige week de nieuwe koploper, wij volgden op 1 punt.

Zoals hierboven al aangegeven begonnen we goed aan de wedstrijd. Marcel en Chris kwamen veel aan voetballen toe en Tobias en Bram waren erg gevaarlijk in de diepte, zoals vooraf was afgesproken. Dit leidde tot een aantal kansen, o.a voor Tim en Chris, maar we kwamen niet op voorsprong. Soms schoten we niet goed in, soms wachten we te lang met schieten, we leiepen elkaar in de weg of zagen elkaar over het hoofd. Hte resultaat was in elk geval dat we ons niet beloonden voor ons goede spel en dat Go Ahead Kampen na een half uur wat beter in de wedstrijd kwam. Eerst redde Chiel nog fenomenaal op een schot van dichtbij, maar vlak voor rust kwamen we alsnog op achterstand toen we wel erg makkelijk een goal weggaven. Deze werd trouwens wel knap binnengeschoten door de spits.

In de rust baalden we van de achterstand, maar waren we het erover eens dat wij de betere ploeg waren en dat we dit na rust weer op moesten pakken. We begonnen dan ook ongewijzigd aan de tweede helft en creëerden meteen weer twee grote kansen. Tim legde twee verdedigers in de luren, maar stuitte op de keeper en uit de daaropvolgende corner kreeg ook Bram van dichtbij de bal niet langs de Kampense doelman. Hierna kantelde de wedstrijd, we lieten de linksbuiten van Go Ahead te ver doorlopen. Zijn schot werd gekeerd, maar de rebound werd binnengeschoten. Toen even later ook nog de 0-3 viel, leek de wedstrijd gespeeld en verruilden enkele toeschouwers de waterkou voor de warmte in de kantine. Wat zullen ze een spijt hebben, want het westrijdverloop verliep toch net wat anders dan vorig seizoen. Patrick en Ruben kwamen in de ploeg voor Ramon en Jan-Willem en even later viel uit het niets de 3-1. Via Bram kwam de bal bij Chris terecht en hij schoof de bal langs de keeper.

De stand was 1-3 en daarmee nog niets aan de hand voor de ploeg uit Kampen zou je zeggen. Er waren nog maar 20 minuten te spelen, maar toch ontstond er lichte paniek bij hen en pasten zij hun speeltuin aan. Ze waren nog wel dicht bij een vierde treffer, maar Chiel redde knap. Vlak daarna scoorden wij de 3-2. Een voorzet van Tobias werd bij de 2e paal door Marcel binnengewerkt. Hierna was het hek van de dam en nog zonder dat we met een extra aanvaller gingen spelen, kwamen we op gelijke hoogte. Bram schoot van grote afstand de bal over de keeper en we stonden op 3-3. Hierna was voor ons duidelijk dat er meer te halen viel, want Go Ahead was helemaal de weg kwijt. We gaven in de omschakeling wel wat ruimte weg, maar dat leidde niet tot kansen, onder andere door resoluut ingrijpen van Bart. Even later leken we onze vierde treffer al te maken, toen Bart een bal terugkopte en deze werd binnengewerkt. De goal werd echter afgekeurd en op het moment van schrijven is nog steeds onduidelijk waarom. Er zou sprake zijn geweest van buitenspel, maar dat was echt onmogelijk. Tim was nog dichtbij een doelpunt, maar raakte de lat, Chris schoot nog naast, maar vlak voor tijd werden we alsnog beloond. Een voorzet van Tim ging voorbij aan Marcel, maar Chris wist de bal alsnog binnen te werken en zo onze grandioze comeback compleet te maken. We heroverde de koppositie en deze wedstrijd zal ons (en de tegenstander ook) nog lang bijblijven. Een heerlijke overwinning!

Volgende week wacht de uitwedstrijd tegen FC Zutphen.

Opstelling: Chiel, Jan-Willem (Ruben), Ramon (Patrick), Bart, Jordy, Harold, Chris, Tobias, Tim, Bram, Marcel.

Doelpunten: Chris (Bram), Marcel (Tobias), Bram, Chris (Tim).

Kaarten: Bram, Ramon, Bart (allen geel)