Boys 2 verliest onnodig punten

Na twee weken geleden tijdens de vorige thuiswedstrijd in het laatste deel an de wedstrijd een achterstand ongedaan gemaakt te hebben, deden we het vandaag andersom. Vlak voor tijd gaven we een voorsprong weg en bleven we achter met slechts 1 punt. Weliswaar terecht, gezien het wedstrijdverloop, maar het voelde toch echt als verliezen.

Ten opzichte van vorige week ontbraken Bram en Ramon. Zij werden in de basis vervangen door Ruben en Patrick. We begonnen matig aan de wedstrijd, waren heel onrustig aan de bal en zetten nauwelijks een goede aanval op. AZSV, de tegenstander van vandaag, speelde ook niet goed, maar ze waren wel de baas op het veld door meer duels en tweede ballen te winnen. Grote kansen leverde het niet op. Na ongeveer onze eerste goede aanval kwamen we wel meteen op voorsprong, zo halverwege de eerste helft. Een doeltrap van Chiel werd goed verwerkt door Jordy en via Tim kwam de bal bij Marcel terecht. Met een heerlijke pass speelde hij Chris aan, die na een goede actie verwoestend uithaalde. De keeper heeft de bal alleen maar gehoord: 1-0. Hierna kwamen we iets beter in de wedstrijd, maar de grootste kans was voor AZSV. Chiel had echter een geweldige redding in huis. Vlak voor rust kregen wij nog enkele goede kansen om de score te verdubbelen na een aantal mooie acties van Marcel aan de linkerkant, maar we wisten niet meer te scoren.

Na rust speelden we met de wind tegen en of het daardoor kwam, zeg het maar, maar het was niet best wat we na rust lieten zien. AZSV hield ons onder druk, maar wist daarbij niet tot grote kansen te komen. Wij wel, maar Tim wist deze beide keren helaas niet te verzilveren, waardoor het spannend bleef. Echter, zo’n 20 minuten voor tijd leek de wedstrijd beslist. Tim kon alleen door, maar de aanvoerder van AZSV wist hem nog te achterhalen. Hij leek de bal en de man te spelen, maar de scheidsrechter oordeelde dat het een overtreding was en omdat Tim was doorgebroken, mocht de aanvoerder gaan douchen. De vrije trap van Chris verdween helaas net naast, maar even later kwamen we alsnog op 2-0 nadat Tim een heerlijk passje van Harold wist af te ronden.

Hierna kwamen Justin en Thimo in de ploeg voor Marcel en Tobias en met nog ongeveer 10 minuten te te spelen zouden de punten binnen moeten zijn. Niets bleek echter minder waar. De wins hielp niet mee, maar vooral ons eigen optreden was 2 keer niet resoluut genoeg en daardoor wist AZSV uit 2 standaardsituaties 2 keer te scoren. Nogmaals, gezien het spelbeeld was het gelijkspel terecht, maar dit voelde toch echt als een nederlaag, maar wel eentje die we aan onszelf te wijten hebben.

Volgende week krijgen we tijdens de laatste competitiewedstrijd, uit tegen Hulzense Boys, de kans om ons te revancheren. Go Ahead Kampen won wel, we staan nu gedeeld 1e.

Opstelling: Chiel, Jan-Willem, Patrick, Bart (c), Jordy, Harold, Chris, Ruben, Tim, Tobias (Thimo), Marcel (Justin)

Doelpunten: Chris (Marcel), Tim (Harold)