Boys 2 verslikt zich opnieuw in Dos Kampen

Vandaag de mogelijkheid op revanche voor de thuisnederlaag in de eerste competitiewedstrijd tegen Dos Kampen. Toen hadden we 80 % balbezit, maar kwamen we er niet door en gingen de Kampenaren zeer effectief om met de mogelijkheden. Vandaag moest er flink gepuzzeld worden vanwege blessures en weekendjes weg. Vanuit het 1e kwamen alleen Chiel en Jan-Willem ons versterken. Op de bank zaten reservekeeper René, de niet fitte Dennis en Groninger Markus, die we in Kampen op het station oppikten. In de basis startten we met Chiel, Justin, Danny, Jan-Willem, Tony, Harold, Bart-Jan, Marcel, Chris B, Tim en Niek.

Toen we de eerste helft in witte shirts moesten spelen, omdat die van ons in Vroomshoop waren achtergebleven, leek het een zware dag te worden. We begonnen dramatisch aan de wedstrijd en hadden geluk dat we na een kwartier nog geen goal tegen hadden gekregen. Hierna vochten we ons in de wedstrijd en waren we optisch de betere ploeg, maar konden we niet gevaarlijk worden. Dos Kampen had zich volledig aan ons aangepast en dat deden zij goed. We waren dus niet ontevreden met een 0-0 ruststand, maar die kwam er helaas niet. Vlak voor rust gaven we te makkelijk een goal weg en aangezien een kansje van Tim op de lat eindigde, gingen we met een achterstand aan de thee.

In de rust besloten het op een opportunistische manier te proberen en in de blauwe shirts (Bedankt Freek!) trokken we ten strijde. We waren de betere ploeg, maar via de counter kreeg Dos enkele prima kansen om de wedstrijd te beslissen. Dat deden zij niet en gaandeweg ontstonden er ook voor ons mogelijkheden. Een kopbal van Tim werd uit de hoek getikt en er werd ons een penalty onthouden toen Tim onderuit werd getrokken. In het laatste kwartier speelden we met Markus en Dennis voor Justin en Niek alles of niets, maar we scoorden niet meer. Marcel werd nog onderuit getrokken in de 16 (opnieuw geen penalty) en zijn vlammende schot werd geblokt. Aan de andere kant mochten we blij zijn dat we de wedstrijd met 11 man af mochten maken. Na 3 minuten blessuretijd (bizar, als je nagaat dat het spel wel 10 minuten heeft stilgelegen vanwege tijdrekken) stonden we opnieuw met lege handen. Complimenten aan Dos Kampen, hun strijdplan heeft gewerkt. Na een vrij weekend pakken we de week erop de draad weer op.