Boys 2 wint eerste oefenwedstrijd

Na 5 trainingen (of voor een aantal nog iets minder) stond afgelopen vrijdagavond de eerste oefenwedstrijd op het programma, thuis tegen HZVV 2. Zij waren in de buurt (Mander?) op trainingskamp. De B-selectie is dit jaar uitgebreid met een aantal spelers. Zij komen vanuit A1, de A-selectie of Mariënberg. Dit alles zorgt voor een kwalitatief brede selectie met onderlinge concurrentie. Afgelopen vrijdag waren we nog niet helemaal compleet, maar we kregen versterking vanuit de A-selectie van René, Juliën en Robert. Dit zorgde ervoor dat iedereen ongeveer een uur zou spelen.

HZVV 2 bleek een goede tegenstander die graag vooruit wilde voetballen en dat zorgde voor een interessante, nuttige oefenwedstrijd. Het begin was voor HZVV. Wij zetten als team niet goed druk en daarom konden zij gemakkelijk voetballen. Ze creëerden enkele mogelijkheden, maar kwamen niet tot scoren. Na 20 minuten besloten we door te dekken en 1 op 1 te spelen en kregen we meer grip op de wedstrijd. Het werd een gelijkopgaand duel met mogelijkheden aan beide kanten. Onze grootste kans was voor Tim, maar hij schoot naast. Net toen we dachten met 0-0 aan de rust te gaan, gaven we een doelpunt weg en kwam HZVV op een 0-1 voorsprong.

Na rust waren wij de bovenliggende partij. De ruimtes op het veld werden wat groter, HZVV kwam er enkele keren uit met hun snelle voorwaartsen, maar de laatste pass was vaak niet goed. Zelf kwamen we tot enkele kansen, maar Chris B, Tim en Juliën wisten niet te scoren. Danny deed dat wel 2 x, beide keren vanaf 11 meter na een overtreding op Tim. Zo wisten we deze eerste oefenwedstrijd winnend af te sluiten en kunnen we tevreden zijn over de fitheid en het vertoonde spel in grote delen van de wedstrijd. De volgende oefenwedstrijd is aanstaande dinsdag, om 19.15 uur uit tegen Daarle 1.