Boys 2 wint in De Krim

Na het, om dubieuze redenen, afzeggen van Daarlerveen 1 van de geplande oefenwedstrijd op dinsdag 4 september, was Vroomshoper Ruben Kloosterman de reddende engel. In plaats van naar Daarlerveen reisden we, met een omweggetje, af naar De Krim om daar tegen het 1e elftal van DKB (onder leiding van Ruben Kloosterman) te spelen. Er ontbraken een paar spelers, maar we hadden ook een paar gasten en voor het eerst de beschikking over Jordy Brinkman die het een treetje lager gaat proberen.

DKB zakte wat in, maar zette op het middenveld fel druk en probeerde er met lopende mensen uit te komen. Dat leverde een paar dreigende situaties op, maar geen kansen. Wij bleven geduldig de bal rond spelen en na 20 minuten konden de aanvallers van DKB het steeds minder belopen en gingen wij kansen creëren. Daarvan benutten we er voor rust 2. Tobias opende de score na mooi voorbereidend werk van Leon en Justin en Tim verdubbelde de score na een goede aanval via Marcel en Tony.

Na rust de nodige wissels en dat zorgde voor een wat rommeliger 2e helft. We gaven daarin niks weg, maar waren zelf wat slordig op de helft van de tegenstander. Vincent was nog 2 keer dicht bij een doelpunt en ook Chris had nog een kans, maar het bleef 2-0 na een goede wedstrijd.

Zaterdag hervatten we de bekercompetitie met een uitwedstrijd tegen Den Ham 2, na een gezamenlijke lunch met het 2e en 3e.