Boys 2 wint met 2-3 in Ommen

Bovenstaande titel doet wellicht vermoeden dat er sprake was van een spannende wedstrijd in Ommen, maar daar is slechts 2 minuten sprake van geweest. Boys 2 was vooral voor rust een klasse beter, maar vergat dit in de score uit te drukken. Ten opzichte van vorige week ontbraken Chris en Bram en dat betekende een plekje in de basis voor Ruben M en Ramon de J. Ook Ramon B kwam ons versterken, hij speelde centraal achterin naast Bart. Patrick, Ruben S en Vincent begonnen op de bank.

OZC speelde zoals verwacht wat terughoudend en wij begonnen juist voortvarend aan de wedstrijd. We creëerden al snel enkele mogelijkheden en Harold, die samen met Ruben ijzersterk speelde op het middenveld, was het dichtst bij de openingstreffer met een vrije trap op de lat. Even later dook de keeper een tweede vrije trap uit de hoek. Verder waren er kansen voor Tim, Tobias en Ramon, maar ons goede spel werd vooralsnog niet beloond met een treffer. En toen die treffer eindelijk wel viel, na goed terugleggen van Tobias op Tim, werd deze vanwege buitenspel afgekeurd. Dit, terwijl de bal toch duidelijk werd teruggelegd. Vlak hierna werd Tim een loepzuivere strafschop onthouden, maar even later kwamen we alsnog op voorsprong, toen Tim in 2 instanties binnenschoot. Vlak voor rust kreeg Tim alsnog zijn strafschop en deze werd door Bart vakkundig omgezet in een 0-2 voorsprong. Voor rust gaven we helemaal niks weg aan OZC.

In de rust werd Tobias vervangen door Vicnent, aangezien hij nog aan moest sluiten bij het 1e. OZC vond blijkbaar ook dat ze voor rust wat teveel kansen hadden weggegeven en ze gingen wat compacter spelen. Aangezien wij niet per se meer hoefden, ontstond er een gezapig potje en sloop er af en toe wat gemakzucht in de ploeg. We kregen nog een paar kleine mogelijkheden, maar het bleef 2-0. Patrick kwam in de ploeg voor Jan-Willem en even later kreeg OZC zowaar een kans en dat leidde prompt tot een doelpunt. Wij stonden erbij en keken ernaar. We gaven OZC echter geen kans te denken dat er wat te halen viel, want 2 minuten na de tegengoal was de marge weer 2, toen Tim een uitstekende voorzet van Ramon met zijn hoofd tot doelpunt wist te verwerken. Hierna kwam Ruben S in de ploeg voor Marcel, die kort daarvoor een aanslag op zijn enkel te verwerken kreeg en voetbalden we de wedstrijd rustig uit. Toch iets te rustig, want in de 91e minuut promoveerde OZC hun 2e kans ook meteen tot doelpunt, waardoor het nog 2 minuten spannend werd.

Na 93 minuten een dikverdiende overwinning, waarbij de 2 onnodige tegendoelpunten een kleine smet waren, maar uiteindelijk tellen toch de 3 punten tegen een tegenstander waartegen het lastig winnen is. Volgende week staat er opnieuw een uitwedstrijd op het programma, om 12.00 uur trappen we in Dalfsen af tegen ASC 2.

Opstelling: Chiel, Jordy, Ramon B, Bart, Jan-Willem (Patrick), Harold, Ramon de J, Ruben M, Tim, Tobias (Vincent), Marcel (Ruben S).

Doelpunten: Tim (rebound), Bart (penalty), Tim (Ramon de J)