Boys 2 wint ruim van ASC

Na de zeperd in Kampen en een vrij weekend, mochten we vandaag thuis aantreden tegen ASC’62. Hoewel de speoling bij het 1e nog steeds dun is, hadden we ten opzichte van de wedstrijd in Kampen nu wel weer de beschikking over Bram (1 helft) en Ruben. Daarnaast was Bart ook weer van de partij. De terugkeer van deze 3 jongens in de basis ging ten koste van Justin, Niek en Danny, die op de bank plaatsnamen en na afloop ook het 3e nog uit de brand hielpen.

We begonnen uitstekend aan de wedstrijd en binnen 7 minuten kregen we via Marcel en Tim 2 hele grote kansen, maar deze werden helaas niet benut. Hierdoor kwam ASC wat beter in de wedstrijd en ontstonden er wat mogelijkheden, maar echt dicht bij een doelpunt kwamen de Dalfsenaren voor rust niet. Wij nog wel, want na een heel matig middenstuk, waren de laatste 10 minuten voor rust weer van een prima niveau. Helaas stuitte Christiaan op de keeper en kwam Bart-Jan net tekort om de score te openen.

In de rust kwam Danny in de ploeg voor Bram. Hij ging centraal achterin spelen, Jan-Willem werd rechtsback en Ruben kreeg als taak mee om op het middenveld de omschakeling van de tegenstander te neutraliseren. Met Danny ontstond er van achteruit meer voetbal en durfden we vaker door te dekken. We waren na rust dan ook de betere ploeg, maar kwamen helaas niet tot scoren. Jan-Willem schoot over, Tim haalde onbewust een inzet van Marcel van de lijn en kopte zelf nog op de lat. Ook andere mogelijkheden leverden helaas geen treffer op. En dan is er die aloude voetbalwet, als je zelf niet scoort… Een opkomende middenvelder van ASC kon brij inschieten en kon door Marcel alleen nog gestopt worden met een overtreding: strafschop en 0-1 achter. Weliswaar tegen de verhouding in, maar dat telt niet.

Het leek alsof ons dit het laatste zetje gaf om wel doelpunten te gaan maken, want de gelijkmaker liet niet lang op zich wachten. Na een uitstekende balverovering van Ruben kon Christiaan, die een heerlijke 2e helft speelde, richting het vijandelijke doel. Na enkele fraaie passeerbewegingen kwam de bal vanuit de kluts bij Ruben terecht en die schoot de bal in het dak van het doel. Hierna brachten we met Niek een extra aanvaller voor verdediger Tony en gingen we vol op zoek naar de voorsprong. Die kwam er al snel. Tim l;eek zich vast te lopen in plaats van de vrijstaande Marcel aan te spelen, maar bleef knap in balbezit en bediende Christiaan voor de 2-1. Weer enkele minuten later was het duel gespeeld toen na een overtreding op Tim, Harold achter de bal ging staan en de toegekende vrije trap werkelijk schitterend via de paal binnenkrulde. Hierna herstelden we de balans in het elftal door Justin voor Bart-Jan in te brengen en speelde we de wedstrijd professioneel uit. We scoorden nog 1 keer toen Tim na een verre trap van Chiel Marcel een niet te missen kans bood en Marcel bepaalde daarmee de eindstand op 4-1. Een prima teamprestatie vandaag met bij vlagen goed voetbal. Volgende week spelen we zonder enkele wintersporters opnieuw thuis, om 12.30 uur trappen we af tegen WVF.