Boys 2 zet dezelfde uitlsag neer als vorige week

Op de laatste zaterdag van februari stond de inhaalwedstrijd tegen WVF op het programma. Opnieuw thuis dus, net als vorige week. Vanwege wintersport misten we Bram. Chiel mocht bij het 1e zijn skiënde broer vervangen en daarom keepte Bart bij ons. Wij zouden verder starten in dezelfde formatie als na rust tegen ASC, dus met Ruben op het middenveld, Jan-Willem op rechtsback en Danny centraal achterin, maar helaas viel Tony in de warming-up geblesseerd uit. Hij werd vervangen door 1ejaars A-junior Jesper Derks. Op de bank zaten met Jesson, Thimo en Gevorg nog 3 van Jespers ploeggenoten.

We begonnen vrij goed aan de wedstrijd en dat resulteerde al snel in een enorme kans voor Marcel na goed breedleggen van Chris. Helaas had Marcel het vizier niet op scherp staan vandaag. Niet veel later kwamen we toch op voorsprong. Na een uitstekende actie van de mee opgekomen Jesper, was Bart-Jan heel attent en hij liep de bal bij de 1e paal binnen. Helaas werd het al snel gelijk door een enorme persoonlijke fout en konden we weer opnieuw beginnen. Dat lukte maar matig. WVF zette ons op een slimme manier onder druk. We durfden te weinig te voetballen en vanwege de wind kwamen we ook middels de lange bal niet onder de druk uit. We kregen nog wel enkele mogelijkheden op de momenten dat we wel durfden te voetballen, maar waren ook niet ontevreden dat we met 1-1 gingen rusten.

Na rust hadden we de wind mee en vanwege een kleine tactische omzetting konden we ons nu wel onder de druk van WVF uit voetballen. Bovendien hadden we in de rust uitgesproken meer lef te tonen aan de bal en dat lieten we dan ook zien. We kregen voldoende mogelijkheden, maar het duurde even voor we op voorsprong kwamen. Chris schoot met rechts de 2-1 binnen en een poosje later zorgde hij koppend voor de 3-1 na opnieuw een assist van Jesper. Tim bepaalde de eindstand op 4-1 en gedurende de tweede helft kwamen Jesson, Thimo en Gevorg in de ploeg voor Bart-Jan, Marcel en Tim.

De eerste zaterdag van maart werd de voetbal afgelast, maar Marcel had deze keer wel zijn vizier op scherp. Mede daardoor kwam hij als winnaar uit de bus bij het toernooitje dat we speelden op deze koude zaterdagmiddag.