Hulzen 3 – Boys 2

Vandaag de laatste bekerwedstrijd in de poule met plaatsing voor de volgende ronde op het spel. Tegenstander was het verrassend goed presterende Hulzen 3. Zij moesten winnen om verder te bekeren, wij hadden aan een gelijkspel genoeg, maar uiteraard gingen we voor de winst, ook met het oog op de start van de competitie volgende week. Vanuit het eerste deden vandaag alleen Chiel, Jan-Willem en Tobias mee. Dat leidde tot de volgende 11 spelers aan de aftrap: Chiel, Chris J, Jan-Willem, Alex, Bart (c), Harold, Chris B, Bram, Tobias, Marcel en Tim. Tony en Danny begonnen aan de kant. We speelden iets anders dan normaal om met de beschikbare spelers iedereen zoveel mogelijk in zijn kracht te laten spelen. Dat betekende een enigszins vrije rol voor Marcel en Chris B, die dat prima invulden. We waren de eerste helft duidelijk de betere ploeg. Hulzen zakte heel ver in en probeerden ons spel op die manier te ontregelen. We gingen daar goed mee om, door een redelijk hoog tempo te hanteren, veel van kant te wisselen en goed te variëren tussen korte passes en de diepe bal op Tim of Tobias. Die waren vaak goed, maar het natte veld zorgde ervoor dat de ballen net te ver doorsprongen. Verder stuitten we op de uitstekende keeper en was de laatste pass een paar keer onnauwkeurig. Die ene keer dat Tobias wel scoorde, had de scheidsrechter al gefloten voor een schandalige overtreding op Marcel. De verdediger kwam met geel goed weg, maar wij baalden vooral dat er geen voordeel werd toegepast. Zo gingen we met 0-0 de rust in.

In de rust kwamen we tot de conclusie dat de paar aanpassingen die we voor vandaag hadden gedaan prima uitpakten en we besloten zo verder te gaan. Dat liep wel even wat anders. Hulzen speelde wat meer naar voren en kreeg een paar prima kansen. Zij wisten echter niet te scoren. Wij helaas ook nog niet, hoewel Chris B er dicht bij was. Zijn vrije trap spatte tegen de paal uiteen. Na een kwartier kwamen Tony en Danny in de ploeg voor Jan-Willem en Tim. Bart kwam hierdoor centraal achterin te spelen en Bram ging naar de spits. We verloren een beetje de controle en in een tijdsbestek van 5 minuten wist Hulzen 2 keer te scoren. Bij de eerste goal vergaten we druk op de bal te zetten en werd deze mooi binnengeschoten. De 2e goal viel na een persoonlijke fout. Wat voor deze groep pleit, is dat de jongens nog een keer de rug rechtten en vol op zoek gingen naar een beter resultaat. Dat leidde als snel tot de aansluitingstreffer. Een afgeslagen corner werd door Danny opnieuw ingebracht en Bram schampte de bal heel licht. De keeper kon alleen maar toekijken hoe de bal in de verre hoek binnenviel. Met nog 10 minuten te spelen was er nog van alles mogelijk. Chris J schoof van rechtsback dor naar rechtsbuiten en we gingen met 4 aanvallers spelen. We kregen wat mogelijkheden, maar de gelijkmaker wilde niet vallen, totdat we 5 minuten voor tijd alsnog loon naar weken kregen. Chris B haalde met een goede actie de achterlijn en zijn voorzet werd door Tobias knap binnengekopt. Zijn 6e goal in 3 bekerwedstrijden zorgde ervoor dat we doorbekeren, want de laatste 5 minuten kwamen we niet meer in de problemen. Sterker nog, met een weergaloze actie was Marcel nog dicht bij de winnende treffer, maar het bleef 2-2. Complimenten voor Hulzen die ons een moeilijke middag hebben bezorgd en complimenten voor ons vanwege het verzorgde en geduldige spel voor rust en de juiste mentaliteit op het moment dat dat nodig was. Dit geeft vertrouwen voor de competitie. Die starten we zaterdag om 12.30 met een thuiswedstrijd tegen Dos Kampen 2.