Na matige wedstrijd wint het 2e opnieuw

Vandaag stond de tweede thuiswedstrijd op het programma. Waarbij we de vorige 2 weken in de stromende regen uitwedstrijden speelden, was het vandaag, net als tijdens de eerste thuiswedstrijd, zomers warm op het kunstgras. Of het dat was of dat er een andere reden was, zullen we nooit weten, maar we speelden vooral de eerste helft onder de maat. En dat terwijl we een uitstekende selectie tot onze beschikking hadden. Er moesten lastige keuzes gemaakt worden en dat leidde tot de volgende opstelling: Chiel; Robin, Jan-Willem, Ruben, Tony; Harold, Marcel (c), Bram; Bossie, Tobias en Melvin. Chris, Bart-Jan en Tim begonnen aan de kant. OZC zakte, zoals verwacht, ver in en liet ons het spel maken. Dat deden we maar matig. Ondanks de gemaakte afspraken speelden we in een te laag tempo en was er te weinig beweging om de tegenstander kapot te spelen. Wel was Bossie dicht bij de openingstreffer, maar de keeper pakte zijn inzet. Verder kwam Bram twee keer een teenlengte tekort om de score te openen. In de omschakeling leek OZC een paar keer dreigend te kunnen worden, maar dit resulteerde niet in kansen. In de rust waren we het eens dat dit niet het niveau was dat we kunnen halen en dat het beter moest om hier resultaat te halen. We voerden een aantal positiewisselingen door en begonnen met dezelfde 11 spelers aan de tweede helft. De eerste tien minuten na rust waren we wat feller en dat leidde tot een aantal kansen. Marcel was degene die de score opende, door van buiten de 16 de bal binnen te krullen. Hierna kwam Tim in de ploeg voor Tobias. Halverwege de tweede helft kwamen we op 2-0, toen Bossie goed doorging op links en Marcel de bal met het hoofd terug legde op Jan-Willem die onhoudbaar binnen knalde. Bart-Jan en Chris kwamen in de ploeg voor Bram en Ruben. We kregen nog een aantal kansen, maar waren niet altijd even zorgvuldig of gingen te veel voor eigen succes. Daarnaast hadden we pech dat Tim geen penalty kreeg toen hij die wel verdiende en de grensrechter van OZC tot 3 keer toe een aanval af vlagde terwijl er geen sprake was van buitenspel. Maar aan het eind van de wedstrijd konden we 3 punten bijschrijven en als we zelf beseffen dat we veel beter kunnen en moeten spelen, kunnen we de serie overwinningen voortzetten.