Berghuizen 2 – Vrh Boys 3 1-2 (2 december 2017)

Vandaag konden we onze borst nat (niet te nat ivm kans op bevriezing) maken, want we moesten naar de nummer 4 van de ranglijst. De tegenstander uit Oldenzaal had de laatste weken louter overwinningen geboekt, dus aan zelfvertrouwen zou het niet ontbreken. Zelf moesten we de draad weer oppakken na de uitglijder tegen de Esch. De lijst met afwezigen was lang. Daarom moesten we een beroep doen op 2 spelers van het vierde, namelijk Jarnick en Stefan. Mooi dat ze bereid waren om mee te gaan.

We begonnen met de volgende 11: 1. Rene © 2. Stefan 3. Dennis 4. Alexander 5. Lars 6. Jarnick 7. Rick 8. Jordi 9. Roy 10. Bart-Jan 11. Niek. Justin en Danny (die eerst bij het 2e in Enschede waren) begonnen op de bank.

We begonnen desastreus op het fijne kunstgrasveld in Oldenzaal. De aanwezige Sint en (traditioneel) zwarte pieten gaven ons inspiratie en Berghuizen pakte het cadeautje direct uit. Een te korte terugspeelbal werd namelijk benut door de gastheren na 1 minuut spelen. Dit konden we er nog wel bij gebruiken na de teleurstelling van vorige week. Daarna hadden we een zwakke fase en we mochten blij zijn dat het een wedstrijd bleef. We gaven veel kansen weg (o.a. uit dode spelmomenten) en we mochten Rene en het gebrek aan scherpte bij Berghuizen danken dat we het een wedstrijd bleef. Het was duidelijk te zien dat een gebrek aan scherpte en inzet was in het begin. Gelukkig vonden we dat met z’n allen en spraken we elkaar daar op aan. Daarna pakten we de draad op en hadden we de overhand in het spel. Berghuizen zakte wat terug en ging countervoetbal spelen via de snelle voorwaartsen. Op het middenveld hadden Jordi en Jarnick de zaken goed voor elkaar en de kansen ontstonden ook voor ons. Wij waren ook gevaarlijk uit corners en de grootste mogelijkheid was voor de goed spelende Dennis, die de bal van enkele meters over schoot. Goed verdedigend zullen we maar zeggen. Ook Bart-Jan kreeg 2 schotkansen, maar hij had zijn vizier niet op scherp. Aan de andere kant was de prima voetballende Alexander heel belangrijk door een bal van de lijn te halen. Na ruim een half uur viel Justin in voor Stefan. Vlak voor rust was het ook Alexander die de gelijkmaker maakte. Nadat Rick het de keeper moeilijk maakte, was Alexander heel alert door de gelijkmaker in te schieten. Een mooi moment voor de gelijkmaker na een enerverende eerste helft.
In de rust kwam Danny in het veld voor Lars. Lars hanteerde de vlag, omdat herr Pol koppijn had (dit keer geen kater). Jordi ging naar de rechtsback en we probeerden via de offensieve backs voor dreiging te zorgen. Dat lukte niet helemaal, ook omdat onze backs ook verdedigend de handen vol hadden aan de gevaarlijke voorhoede van Berghuizen. Beide teams hadden kansen. Wij waren vooral heel blij met de uitblinkende Rene, die de baas was in meerdere 1 tegen 1 duels. Top gekeept! Wij kregen kansen via Danny (na een solo) en Alexander. Niek kreeg een grote kans na ruim een uur spelen, maar hij schoot in de korte hoek naast. Stefan speelde de laatste 25 minuten voor de moegestreden Jarnick. De alleskunner Jordi ging weer terug naar het middenveld, waar hij zich het meest thuis voelt. Dit vulde hij prima in met zijn loopacties en voetballend vermogen. 5 minuten voor tijd maakten we de 1-2. Roy speelde Niek vrij in de 16. Onze eigen momentenvoetballer had een opleving en bezorgde ons de overwinning na een knappe solo en dito schot binnen de 16 meter. Daarna was het billenknijpen in Oldenzaal, maar gelukkig werd er niet meer gescoord. Een zwaar bevochten, maar hele fijne overwinning! De kantine van Berghuizen bleek een beugelbar en de overwinning smaakte dus heel goed! Volgende week alweer de laatste wedstrijd voor de winterstop. Niet zo maar een wedstrijd, want nummer 2 Dos ’37 komt naar de Bosrand. Een derby waar de vonken van af zullen vliegen. Hopelijk gaan we als nummer 2 de winterstop in. De wedstrijd begint om 14.30 uur.