Derde elftal weet ook Hardenberg'85 2 aan de zegekar te binden

Na een meer dan succesvolle beker periode waarin het derde 9 uit 3 behaalde en hiermee door bekerde. Mocht het derde vandaag aantreden in de derde klasse G voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Hardenberg ’85 2 had eveneens een uitstekende voorbereiding op het seizoen gedraaid en wisten ook met 9 uit 3 door te bekeren.

Op een regenachtige middag trapten we om 14:30 af onder leiding van scheidsrechter J. Bomans. Het derde begon uitermate sterk aan de wedstrijd en had met veel balbezit de overhand op Hardenberg ’85 2. In de eerste minuut hadden zij al een corner die feilloos werd binnen gekopt door Christiaan Jansen op aangeven van Roy Kuilder. Het derde was oppermachtig en drukte Hardenberg ’85 2 terug op hun eigen helft. Hoewel er niet super veel kansen werden gecreëerd aan beide kanten leek de wedstrijd toch eenvoudig gewonnen te gaan worden door de mannen van het derde. In de 29e minuut schoot Niek Staarman een afgeslagen voorzet van Ruben Smedema overtuigend binnen en konden we de 2-0 op het scorebord schrijven. Vlak hierna in de 34e minuut kon Vincent de Vries een corner van wederom Roy Kuilder binnenknikken en zo een veilige 3-0 voorsprong creëren. Hoewel het weer dit totaal niet liet zien leek het een zonnige middag te gaan worden voor de mannen van Richard Willems en Jelmer Albada. Of het nu gemakzucht was of dat Hardenberg ’85 2 uit een ander vaatje ging tappen laat ik in het midden maar ze knokten ze terug in de wedstrijd. Onoplettendheid bij een vrije trap zorgde ervoor dat de spits van Hardenberg ’85 2 compleet vrij kon inkoppen in de 36e minuut waardoor het 3-1 werd. Vlak voor rust wist Hardenberg ’85 2 zelfs nog de 3-2 te maken door een snelle counter tot een doelpunt om te vormen.

Het liep even minder en het was zaak om de neuzen weer dezelfde kant op te krijgen. Het kon niet zo zijn dat het derde een 3-0 voorsprong weg ging geven. De waarheid werd gezegd en de mannen van het derde waren weer klaar voor de tweede helft.

Het spelbeeld veranderde niet Hardenberg ’85 2 bleef drukken op de boys van het derde en zij hadden hier in eerste instantie geen antwoord op. Het derde probeerde de controle te pakken maar wist niet lang genoeg balbezit te houden en hierdoor maakten zij het zichzelf ontzettend moeilijk. Een doelpunt in de 60e minuut kwam dan ook eigenlijk uit de lucht vallen. Een corner van Niek ontpopte zich tot een ware scrimmage in de 5 meter van Hardenberg ’85 2 Waarbij Roy en Vincent twee van de vijf deelnemers waren. Vincent mocht zich tot winnaar van de scrimmage kronen en zette zo de bevrijdende 4-2 op het scorebord. Vijf minuten na dit doelpunt liet de van een blessure herstellende Bart-Jan Staman zich wisselen voor Rick van Dijk. En nog vijf minuten later kwam de eveneens van blessure herstellende Dennis Valk binnen de lijnen voor de moegestreden Ruben Smedema. Hardenberg ’85 2 ging 1 op 1 spelen en het was nog 20 minuten behelpen voor het derde. Veel gaten dichtlopen in de achterhoede en af en toe een ouderwetse poeier over de zijlijn. In de 75e minuut leek het noodlot nog weer toe te slaan een voorzet belande via de voeten van Dennis Valk achter keeper Bart Jans en werd het met nog een kwartier te gaan 4-3. De mannen van het derde zetten nog een keer met zijn allen de schouders eronder en streden voor elke centimeter op het natte veld. Tom Bouwman kwam nog het derde versterken met extra kracht, hij kwam erin voor Tony Toerse. Met succes want Hardenberg ’85 2 wisten niet meer te scoren en het derde speelde de wedstrijd misschien onnodig spannend uit tot een 4-3 overwinning.

Al met al een uitstekende overwinning als je ook kijkt naar de weerstand die Hardenberg ’85 2 deze zaterdag op de mat legden. En uiteindelijk gaat het toch om de 3 punten en deze bleven in Vroomshoop.

Er werd in de volgende opstelling gespeeld: 1. Bart Jans, 2. Christiaan Jansen, 3. Alexander Fokkert, 4. Thimo Elzinga, 5. Tony Toerse (’80 Tom Bouwman), 6. Danny Ribberink, 7. Niek Staarman, 8. Bart-Jan Staman (’65 Rick van Dijk), 9. Roy Kuilder, 10. Ruben Smedema (’70 Dennis Valk), 11. Vincent De Vries, 12. Lars Elzinga.