Vandaag stond de eerste wedstrijd van de tweede periode op het programma. Vorige week wist het derde elftal de eerste periode in ontvangst te nemen wat recht geeft op nacompetitie voor promotie aan het eind van het seizoen. Het eerste doel van het seizoen is behaald maar de volle focus mocht vandaag weer op de wedstrijd tegen DETO 3. DETO 3 kende tot noch toe een nog wat ongelukkig seizoen waarbij ze twee keer wonnen, twee keer gelijk speelden en drie keer verloren.

De selectie was weer een stuk completer dan vorige week, wel moesten we het nog steeds doen zonder Bart en Christiaan, Tom raakte ook vorige week geblesseerd en moest ook deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan. Maar ten opzichte van vorige week konden we vandaag Ruben S, Danny en Tony weer verwelkomen in de selectie en keerde ook keeper Joël na een blessure terug onder de lat.

DETO ving aan in een 1-4-4-2 opstelling waarbij zij niet veel druk zetten op het derde. Ze kantelden mee en probeerden bij het inspelen van de backs druk te zetten. Maar het derde was vandaag in de eerste helft oppermachtig. Met een goed veldspel werd de ene naar de andere aanval opgezet en het enige wat het derde zich kwalijk kon nemen was het niet afronden van deze kansen. Zo kreeg Ruben Smedema een grote kans die over ging, Vincent miste, Alexander kopte op de lat en ook veel scrimmages in de zestien werden niet tot doelpunten omgetoverd. In de 12e minuut beloonden de mannen van het derde zichzelf wel. Een afstandsschot van Niek vloog onder de keeper door en rolde over de doellijn 1-0. Tien minuten later in de 25e minuut scoorde Danny een prachtig doelpunt van afstand die net onder de lat binnenvloog 2-0. DETO kwam er nog een keer gevaarlijk uit waarbij keeper Joël adequaat ingreep en zo een tegentreffer voorkwam.

De rust werd ingegaan met goed veldspel en een 2-0 voorsprong. Johan liet zich vervangen door Dennis.

Na rust had DETO het systeem aangepast naar 1-4-3-3. Waarbij het derde ook weer in de “normale” veldbezetting kon gaan spelen. Vlak na rust wist Vincent zich op het scorebord te melden na een mooie aanval over rechts en een perfecte strakke voorzet op maat van Dennis 3-0. Met een ruime voorsprong kon het derde aan uitbouwen van de score gaan denken. Maar in een tegenaanval liet DETO ineens van zich horen. Een voorzet belandde uiteindelijk bij een opgekomen middenvelder die deze met volle overtuiging binnenschoot 3-1. Gelukkig zorgde dit niet voor een ommekeer en herpakte het derde zich weer. Bart-Jan kreeg een duidelijke penal na een overtreding op hem en Niek schoot deze wederom zoals al vaker dit seizoen overtuigend binnen 4-1. Na 65 minuten ging de licht geblesseerde Alexander naar de kant en kwam Lars binnen de lijnen. Met een riante voorsprong dacht het derde even dat ze er al waren en werd er ineens minder voor elkaar gestreden waardoor DETO druk kreeg op het derde. Met een doelpunt ten gevolg een aanval eindigde binnen de zestien en de speler van DETO schoot overtuigend de bal tegen het net 4-2. Wederom een wake-up call want het derde herpakte zich wederom en kreeg met een doelpunt van Roy zelfs nog de marge naar drie doelpunten 5-2.

Een goede overwinning en na de wedstrijd te horen gekregen dat de concurrentie punten had laten liggen waardoor het derde een gat trekt met de nummer twee en drie van vijf punten.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Joël, 2. Johan (’45 Dennis), 3. Alexander (’65 Lars), 4. Thimo, 5. Tony, 6. Ruben S, 7. Vincent, 8. Danny, 9. Roy, 10. Bart-Jan, 11. Niek.