Derde elftal wint met enige moeite in Mariënberg

Vandaag moesten de mannen van het derde aantreden in Mariënberg om daar tegen het tweede elftal te spelen. Mariënberg had tot noch toe een punt behaald door in hun eerste wedstrijd gelijk te spelen tegen Bruchterveld. De mannen van het derde stonden nog zonder puntverlies. Het was een warme zaterdag met volop zon op een broeierig kunstgras veld.

De wedstrijd begon en het was duidelijk dat de mannen van het derde hier de overhand gingen hebben. Mariënberg zetten niet veel druk op het derde maar zakten door hun 4-4-2 systeem in. Ze wilden graag eruit komen door diepte te zoeken via hun nummer 11 die op snelheid achter de verdediging van het derde moest komen. Het derde had in het eerste kwartier veel balbezit maar kwam mede door het niet optreden van de scheidsrechter tegenover de vele overtredingen van Mariënberg niet voldoende door de laatste linie. In de 16e minuut ging het dan ook mis een bal viel achter de verdediger en de rappe 11 ging ervandoor, Dennis kruiste de aanvaller waardoor deze ruim buiten de zestien viel. De scheidsrechter die zelf nog op de andere helft stond beoordeelde dit als binnen de zestien en gaf Mariënberg een penalty. Belachelijk natuurlijk maar we moesten het hier wel mee doen. De aanvoerder van Mariënberg eiste de bal op en schoot deze in de andere hoek dan die wat Bart koos en zette zo zichzelf en het team op een 1-0 voorsprong.

Het derde natuurlijk kwaad, maar wist dat ze de rug moesten rechten om hier een resultaat te boeken. Vier minuten later werd Vincent diep gestuurd en hij werd onreglementair neergehaald binnen de zestien en verdiende zo ook een strafschop. Deze werd eenvoudig binnen geschoten door Danny 1-1. Hierna walste het derde over Mariënberg heen met vele kansen tot gevolg. Alexander kopte uit een corner op de lat, Chris J mistte voor doel, Niek schoot op 5 meter over en ook Vincent zag na de keeper gepasseerd te hebben zijn bal geblokt worden op de doellijn. Dit was toch opmerkelijk te noemen aangezien het derde de afgelopen vijf wedstrijden het juist van zijn effectiviteit moest hebben. Hierdoor moest er worden gerust met een 1-1 stand.

In de rust valt er dan eigenlijk weinig op te merken er werd in principe goed gevoetbald, er werd weinig weggegeven, de kansen werden gecreëerd alleen het laatste stukje ontbrak namelijk de doelpunten. Het is dan eenvoudig om elkaar de schuld te geven maar je moet er met elkaar de schouders onder zetten om de tweede helft tot een succes te brengen.

In de tweede helft veranderde het spelbeeld niet, het derde had het balbezit en moesten dit uitdrukken in doelpunten. Na 55 minuten kwam dan eindelijk het bevrijdende schot, een actie van Niek eindigde in een voorzet op Chris J en hij schoot hem keihard via onderkant lat binnen 1-2! Hierna kakte de wedstrijd wat in, het derde stond 1-2 voor en wilden eigenlijk wel op jacht naar meer maar moesten er ook voor zorgen dat het achterin dicht bleef. Hierdoor kregen we een erg neutrale wedstrijd met een stuk minder kansen dan in de eerste helft. In de 74e minuut kwam Tom erin voor Dennis en een minuut later verving Rick gelegenheidspits Vincent. De wedstrijd werd uitgespeeld en het derde gaf niks meer weg. Hierdoor kunnen ze na drie wedstrijden zichzelf koploper noemen aangezien SC Lutten punten liet liggen bij Den Ham. Op doelsaldo weliswaar want HHC 3 is ook met 9 punten mede koploper.

Aanstaande zaterdag speelt het derde thuis tegen SCD’83 2. Zij staan nog puntloos onderaan de ranglijst.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling; 1. Bart Jans, 2. Justin Dommerholt, 3. Alexander Fokkert, 4. Dennis Valk (’74 Tom Bouwman), 5. Tony Toerse, 6. Thimo Elzinga, 7. Christiaan Jansen, 8. Danny Ribberink, 9. Vincent de Vries (’75 Rick van Dijk), 10. Ruben Smedema, 11. Niek Staarman, 15. Johan Diek.