Op deze natte middag moesten we naar Vriezenveen voor de confrontatie met Deto. Deze tegenstander had nog geen punten behaald deze competitie. Opdracht voor ons was om de tegenstander direct vast te zetten en ze geen vertrouwen te geven. Het was kletsnat in Vriezenveen, het was waterkoud en het veld leek klaar voor “tot de nek in de drek”. Geen fijne omstandigheden dus voor de mooi-weer voetballers onder ons om tegen een balletje te trappen. Laten we maar geen namen noemen…

We begonnen in de volgende opstelling. 1. Rene (weer terug na een paar wedstrijden bij het 2e). 2. Jorian  3. Johan  4. Alexander  5. Tom  6. Markus  7. Rick  8. Roy (die begon omdat Bart-Jan later was door zijn wedstrijd bij het 2e) 9. Bart  10. Christiaan ©  11. Niek. Naast Roy zaten Dennis (die ook eerst bij het 2e was) en Justin op de bank.

We waren gebrand op een goed resultaat vandaag om in de titelrace te blijven en dat was te zien. We waren fel en er ontstonden direct kansen. Na een minuut stuurde Roy Niek weg. Niek omspeelde de keeper, maar de hoek was net te lastig om te scoren. Daarna kreeg Roy een goede schietkans (op aangeven van de prima spelende Markus), maar de bal werd gepareerd door de keeper. Na ongeveer 10 minuten was het wel raak, Bart stond als een echte spits paraat om een afvallende bal in te tikken. Achterin gaven we niks weg en voorin bleven de kansen zich maar aaneen rijgen. Bart zette Christiaan alleen voor de keeper, maar hij kon niet scoren. Ook Bart-Jan stond 1 op 1 met de keeper na een pass van Rick, maar ook in dit geval kon de keeper redden. Na 20 minuten viel de 0-2. Een vrije trap van Jorian werd niet goed ingeschat door de keeper. Met een beetje fantasie een wereldgoal van 40 meter, de opnames van Justin liegen niet. Daarna liepen we snel uit naar een ruststand van 0-6. Alexander had een aanvaller-achtige actie op de achterlijn en legde de bal terug naar Bart-Jan. Diens inzet werd met de hand tegen gehouden en de scheids wees naar de stip. Bart verzilverde dit buitenkansje. De 0-4 was een fantastisch schot van Niek en de 0-5 was loon naar werken voor aanvoerder Christiaan. De ruststand werd bereikt door een eigen doelpunt van de linksback van Deto. Verder was het genieten op de bank van het geglibber van enkele spelers. Johan was meer aan het schaatsen achterin en ook Rick viel op door het vallen met zijn geleende schoentjes. De tweede helft was een formaliteit. Om de meelezende concurrentie het niet te makkelijk te maken, laten we de doelpuntenmakers maar achterwege. Prima overwinning en een mooi sfeertje in de kantine na afloop.

Volgende week spelen we de topper thuis tegen de Esch 2. Winst betekent de koppositie! Dat is voldoende motivatie om vanaf minuut 1 met elkaar voor een goed resultaat te strijden. We beginnen om half 3.