Dit weekend moesten we vroeg uit de veren..Om half 11 verzamelen op de Bosrand, 12 uur in Hengelo voetballen. Tot de blije verrassing van de begeleiding was iedereen (bijna) op tijd, zelfs onze kersverse pappa die niet na een lange nacht niet inkakte maar doorpakte.

Doordat de brede B-selectie nagenoeg fit is (alleen Danny, Lars, Mike en Joël ontbraken) ontstaan er zelfs luxeproblemen in het 3e elftal. Er moeten tegenwoordig keuzes gemaakt worden, waar we in de vorige twee seizoenen blij waren met 11 spelers. Na wat gepuzzel begonnen we vandaag met Jeffrey op doel. Justin, Alexander, Dennis en Tom stonden achterin. Bertjan ©, Markus en Jordy waren de middenvelders en voorin waren Roy, Bart en Niek actief. Rick, Johan en Wido begonnen op de bank. Lars nam de vlag over van workaholic Jeroen.

Juliana heeft te kampen met blessuregevallen in het 1e en 2e. Dit was vooraf duidelijk en het was goed om te zien dat we de tegenstander dan ook direct onze wil oplegde. We waren dominant aan de bal en lieten het ver inzakkende Juliana achter ons én de bal aan lopen. Bij balverlies (dat ons toch vaker overkwam dan nodig was) dekten we direct door om de bal terug te veroveren.

Na ongeveer 5 minuten werd er een overtreding gemaakt op aanvoerder Bertjan. De vrije trap (op ongeveer 25 meter) werd heel fraai ingeschoten door Niek, alleen via de binnenkant paal en de rug van de keeper leverde deze poging geen doelpunt op, maar slechts een corner. Uit een corner was Alexander dicht bij een doelpunt, alleen zijn inzet werd van de lijn gekeerd. Vervolgens was het wel raak. Een goed aangesneden corner van Roy werd, na ongeveer 20 minuten, bij de 2e paal knap ingekopt door Alexander die hoog boven de verdedigers uit kwam. Hierna waren er schietkansen voor onder andere Jordy, Markus en Niek, alleen deze werden gered door de keeper.

De ruimte was beperkt, vooral in het centrum. Via de zijkanten was er meer ruimte en daar hadden we wel wat meer gebruik van kunnen maken.  Vooral rechtsback Justin was ongrijpbaar bij zijn rushes langs de zijlijn. Uit een voorzet van hem kwam ook de tweede goal. Bart was eindelijk af van zijn menselijke schaduw en stond weer eens op de goede plek om de 0-2 te maken. Vlak voor rust werd de gevaarlijke Niek nog duidelijk neergelegd binnen de 16 meter, alleen de scheids zag er geen penalty in. Achterin wonnen we de cruciale duels door onze kracht en daarom gaven we voor rust geen enkele kans weg.

Rick en Johan speelden de gehele tweede helft en Wido ruim 30 minuten. In de tweede helft wisten we de wedstrijd al snel te beslissen door de 0-3 te maken. Jordy speelde Niek vrij voor de keeper en zijn schot was de keeper van Juliana te machtig. Daarna ontstond er uit een corner de enige kans van Juliana, maar Jeffrey wist knap te redden. Hij zei zelf na afloop dat hij wegdook/bang was voor de bal, maar dat is valse bescheidenheid. Hij keepte gewoon een prima pot.

Nadat Justin opnieuw opdook voorin viel de 0-4. Justin kwam voor de keeper, maar hij was niet zelfzuchtig en gunde Niek zijn tweede treffer. We hadden in de tweede helft de score op kunnen voeren. We kregen nog enkele kansen, maar de scherpte/daadkracht ontbrak in de afwerking. Ook pakte de keeper van de tegenstander nog enkele ballen.

Al met al een goede overwinning van ons. We beginnen steeds beter aan elkaar te wennen en ook het vertrouwen neemt toe. We hebben nu 6 punten uit 2 wedstrijden. Volgende week hebben we een heuse krachtmeting, want dan komt medekoploper Twenthe Goor 2 bij ons op bezoek. We zijn er klaar voor om het thuisvoordeel uit te buiten in deze wedstrijd om de koppositie.