Op de eerste van december moest het derde uit aantreden bij OZC 3. Altijd een lastige ploeg met in het achterhoofd nog onze verloren bekerwedstrijd van het afgelopen seizoen. Hoewel Christiaan Jansen, Tom en Bart weer fit beginnen te worden, moesten ze toch nog deze wedstrijd aan zich voorbij laten gaan.

Op een zeer matig natuurgrasveld werd er afgetrapt door de mannen van het derde. Echter zag het er meteen al naar uit dat het vandaag zo’n dag was. De opbouw van achteruit verliep erg moeizaam met veel fouten ten gevolg. Ook was het lastig om door de verdedigende muur van OZC te breken. Toch kwam het derde op een 0-1 voorsprong. Een vrije trap van Niek werd door matig keeperswerk tot doelpunt omgetoverd. Hierna had het derde nog een grote kans op de 0-2 waarbij Vincent in een rebound binnen kon schieten, alleen besloot hij over. Hierna viel het doek voor het derde en werd er eigenlijk niet meer goed gevoetbald. OZC kwam op 1-1 door een ongelukkig eigen doelpunt van Thimo. Vlak hierna schoot OZC ook de 2-1 binnen door een voorzet binnen te schieten in de verre hoek. Niek kreeg nog een kans op een afstandsschot op rand 16 maar kon niet vol uithalen. Het werd tijd om de rug te rechten maar dit lukte het derde vandaag niet. OZC maakte er nog 3-1 van voor de rust en het derde zocht gefrustreerde de kleedkamer op.

Met een positieve instelling en gemotiveerd om de rug te rechten ging het derde op zoek naar de aansluitingstreffer. Echter kreeg het derde als snel de deksel op de neus na het fout inschatten van een bal kreeg de spits een kans die hij benutte. En om de malaise compleet te maken kreeg het derde nog een doelpunt tegen die via Dennis van richting veranderde en hierdoor onhoudbaar werd voor gelegenheidskeeper keeper Justin. Hiermee werd de einduitslag van 5-1 bekend.

Een complete off day komt zo nu en dan voor in het seizoen en het is zaak om aankomende week tegen de nummer 2 van de competitie HHC Hardenberg 3 er weer te staan met zijn allen. Positief was dat Hardenberg’85 punten had laten liggen in Zwolle en hierdoor kan het derde zaterdag bij winst het gat met de concurrentie weer naar 5 punten zetten.

Er werd gespeeld in de volgende opstelling: 1. Justin, 2. Dennis (’65 Lars), 3. Alexander, 4. Thimo, 5. Tony, 6. Danny, 7. Vincent, 8. Ruben, 9. Roy, 10. Bart-Jan, 11. Niek, 12. Jasper.