Vrh Boys 3 – Asv ‘57 2 0-1 (17 maarti 2018)

Vandaag de thuiswedstrijd tegen de nummer 8 uit Aadorp. Uit hebben we eerder dit seizoen punten laten liggen, we hadden iets goed te maken dus. De werkelijkheid was helaas anders.

We begonnen in de volgende opstelling: 1. Bart  2. Jorian  3. Johan  4. Alexander  5. Justin  6. Christiaan  7. Rick  8. Niek  9. Roy  10. Dennis  11. Riorden. Bart, Maarten en de opnieuw helpende Jasper begonnen op de bank.

In de eerste helft was ons tempo niet al te hoog, zowel in de opbouw als in de omschakeling. Toch hadden we veel de bal en konden we redelijk de bal in de ploeg houden. We kregen wat schotkansen, alleen vlogen de ballen ruim over (tot groot ongenoegen van de leiders Pol en Albada die de bossen moesten trotseren). Aadorp kreeg kansen in de counter en we mochten Bart danken dat er niet werd gescoord door de gasten. 10 minuten voor rust kwam Rick door en zijn inzet werd buiten de 16 gestopt met de handen door de keeper. Een rode kaart tot gevolg, een speler moest op doel. We konden dit voordeel niet benutten voor rust door de keeper in de problemen te brengen.

In de rust kwam Bart in de spits, we hadden de hoop om snel door te drukken. Eigenlijk was de 2e helft gewoon een ongeïnspireerd rommeltje van onze kant. We misten het drive om een wedstrijd te winnen, Aadorp kon dat wel opbrengen. Zelfs een penalty en tegen 9 man spelen kon ons niet de voorsprong brengen. Aadorp kwam door een penalty op voorsprong en gaf dat niet meer uit handen. Zodoende verloren we de wedstrijd met 0-1. Zwakke vertoning van onze kant.

Volgende week kunnen we deze zeperd goed maken in Oldenzaal tegen koploper de Esch 2. We beginnen daar om half 3.