Vrh Boys 3 – Deto 5 6-3

Het derde is dit seizoen flink veranderd. Na de degradatie van vorig seizoen vonden veel spelers het mooi geweest en zijn er nieuwe spelers gekomen uit de jeugd en andere seniorenteams. Dat is nog even wennen en dat bleek ook wel uit de resultaten in de beker. Toch was het spel bij vlagen goed en dat geldt ook voor de sfeer binnen en buiten de lijnen

Vandaag onze eerste competitiewedstrijd. Na de warming-up bleek dat Joel helaas niet kont keepen door een spierblessure. Daardoor kon de multifunctionele Jeffrey zijn opwachting maken onder de lat. De verdediging bestond uit Justin, Dennis, captain Bert Jan en Tony. Het middenveld werd bemand door Danny, Markus en Jordy. De aanvallers waren Tom, Bart en Roy. Rick, Alexander en Bartjan zaten op de bank. De geblesseerde Frank hanteerde de vlag.

We waren de gehele wedstrijd de betere. We hielden de bal goed in de ploeg en met onze opkomende backs zorgden voor de nodige dreiging. We kregen in het begin een kopkansje via de gevaarlijke Bart. Na ongeveer 20 minuten spelen ging linksbuiten Tom over de knie bij een speler van Deto en de goed fluitende scheidsrechter wees naar de stip. Bart maakt vervolgens de eerste competitietreffer van dit seizoen.

Daarna kregen we het niet voor elkaar om de tweede te maken en lieten we de teugels wat vieren. Deto kreeg zelf wat meer vat op het spel en kwam meer bij Jeffrey in de buurt. Na een ongelukkig moment met Justin (hij kreeg de bal op de hand) kreeg ook Deto een penalty. Deze werd onberispelijk ingeschoten. Daarna pakten we het direct goed op. De uitblinkende Jordy speelde de opkomende back Justin vrij voor de keeper en hij maakte het ongelukkige moment direct goed. Daarna kwamen we uit een corner (vlak voor rust) op 3-1 door een eigen doelpunt van een Deto-speler. Met 3-1 de rust in. Tegenvaller was het uitvallen van Danny die een flinke tik op de ribbenkast kreeg en niet verder kon. Bartjan was zijn vervanger.

In de rust werd er al gesproken over de derde helft en tentfeesten, we dachten dat we er al waren. Dat was enigszins terug te zien in de tweede helft. De concentratie was minder. Alexander verving Markus en Rick kwam in de ploeg voor Tom. De tweede helft was ook de sfeer minder dan de uitgelaten stemming in de kleedkamer. Teveel verwijten over en weer op het veld, dit kwam het spel ook niet ten goede. Deto kwam op 3-2 door een schuiver in de hoek, net te machtig voor de goed keepende Jeffrey. Daarna konden we gelukkig weer een marge van twee krijgen door een mooi schot van Bertjan net buiten de zestien. Na slap verdedigen bij een corner van Deto kwam de ervaren ploeg weer terug in de wedstrijd. 4-3. Gelukkig kon de goed meegelopen Bartjan, na aangeven van Bart, de wedstrijd in het slot gooien. Het slotakkoord was voor gedeeld topscoorder Tom die als een echte spits koel afrondde en de 6-3 als uitslag neerzette.

In deze wedstrijd lieten we regelmatig goed positiespel zien met veel beweging in de ploeg. Dit kan alleen maar beter worden de komende wedstrijden nu we vaker met elkaar gaan spelen. De kop is eraf, de eerste drie punten zijn binnen! Volgende week spelen we uit tegen SVZW 4 om 14.30 uur.