De eerste wedstrijd na de winterstop, we kunnen weer aan de bak met elkaar! We hebben inmiddels 9 wedstrijden gespeeld en staan op de derde plek. Virtueel staan we 5 punten achter op de koploper de Esch 2, dus we hebben nog alles om voor te spelen. In de bespreking werd Maarten verrast door een mooi cadeau voor kleine Yfke, bedankt!

We begonnen vandaag in de volgende opstelling. 1. Rene.  2. Justin  3. Johan  4. Alexander  5. Lars  6. Dennis  7. Jorian  8. Danny  9. Roy  10. Christiaan ©  11. Niek. Tom, Rick en Maarten begonnen op de bank.

We begonnen wat onwennig na een lange tijd geen competitievoetbal. Juliana begon fris aan de wedstrijd. De eerste grote kans was dan ook voor Juliana, na balverlies in onze opbouw. Gelukkig kon Justin de spits van de tegenstander uit balans brengen en werd diens inzet subliem gekeerd door Rene. Daarna was het aan ons om kansen te gaan creëren. De eerste kans was direct een voltreffer. Jorian onderschepte een bal en stuurde Niek weg. Niek kreeg een schietkans op de zestien meter en met zijn traptechniek wist hij de keeper te verschalken. Vervolgens kregen we kans op kans, maar we waren niet scherp in de afronding. O.a. Christiaan, Roy, Jorian, Danny en Dennis kregen de bal niet langs de keeper. Niek schoot nog een bal keihard tegen de paal. Juliana kon niet veel meer en begon zich af te reageren op ons. De jarige Dennis liet zich hierdoor verleiden en na een opstootje stonden beide teams met 10 man op het veld voor 10 minuten (gele kaarten). Dit had geen invloed op het spelbeeld, we kregen kansen en bouwden onze voorsprong uit naar 3-0. Opnieuw Niek en een eigen doelpunt van Juliana (na een voorzet van Christiaan). Alexander was nog dichtbij een wereldgoal, maar zijn inzet van eigen helft viel op de deklat van de goal. In de rust werden de moegestreden Danny en Johan vervangen door Tom en Rick.

De tweede helft was een formaliteit. Het spel was om te huilen, mede doordat Juliana zich ging afreageren op de prima fluitende scheidsrechter. Het regende terechte gele kaarten, maar we konden het overtal niet goed uitspelen. Er werd niet meer gescoord.

Volgende week spelen we de topper thuis tegen nummer 3 Dos’37 4 die vandaag verloren en de koppositie uit beeld hebben. Wij staan nu 2e. Winst in deze derby betekent dat we mee blijven doen voor de titel. We beginnen om half 3.