Den Ham 6 – Vrh Boys 5 1-4 (1 feb 2020)

De spaarzame volgers van het viefde hoeven niet langer te wanhopen, de journalist is ontwaakt uit een lange winterdip. Niet alleen de journalist had trouwens een winterdip, ook de voetballers deelden in de malaise. De uitwedstrijden tegen HHC en SVZW leverden 0 punten en 9 tegendoelpunten (resp 5 en 4-0) op. Om nog enigszins mee te doen in de titelrace moesten we afgelopen weekend weer een keer drie punten scoren. Een mooie gelegenheid tegen de buren uit Den Ham, die tot hun eigen verrassing in de heenwedstrijd bij ons hadden gewonnen. Tijd om wraak te nemen!

Zoals altijd waren er veel afwezigen door de vier V’s: Verbouwing, Vakantie, Verrekking en Vrouw. Gelukkig konden uit het zesde Mark en Jesse aansluiten, bedankt! We begonnen met de volgende 11: 1. Jeffrey  2. Rick  3. Jesse  4. Maarten  5. Martin  6. Gert  7. Thijs  8. Rick  9. Ronald  10. Wouter  11. John. Frank N, Freddy, Mark en Jeroen begonnen op de bank.

De eerste kans was voor de linkerspits van Den Ham, die zich in de winterstop hadden versterkt met enkele spelers. Jeffrey had een goede redding. Daarna namen we het heft in handen. Vooral onze linkerkant was heel gevaarlijk met veel combinaties. De na de winterstop herboren vleugelflitser Moes had als enige speler het winterschema van de Nieuwlaars gevolgd en was ongrijpbaar voor zijn directe tegenstander. Uit zijn voorzet kwamen we op voorsprong na ongeveer 15 minuten. De bal kwam terecht bij Rick op de zestien, die hard binnen schoot. We bleven de veel sterkere partij en er kwamen enkele grote kansen. Uit een voorzet van routinier Ronald had Thijs de bal voor het intikken, alleen door een polletje op het knollenveld ging de bal over. Wouter kopte vervolgens nog een keer naast na een goede voorzet van Gert. Maarten had een goede kopkans uit een voorzet van Thijs, maar kopte over. 10 minuten voor rust kwamen we eindelijk op 0-2. De spits Ronald speelde de laatste man simpel uit en schoot droog raak in de verre hoek. Daarna schoot dezelfde Ronald nog een keer hard op de onderkant lat van ongeveer 20 meter, de rebound was helaas niet aan Thijs besteed. 0-2 bij rust.

Na rust kwamen Jeroen, Frank, Mark en Freddy voor Ronald, John, Martin en Rick. De tweede helft begon dramatisch. De ingevallen Hammenaarse spits (die trouwens dichter bij de Bosrand dan de Rohorst woont..) had een leep steekballetje die zomaar door de benen van Jeffrey in het doel rolde. Daarna probeerde Den Ham het wel zonder echt gevaarlijk te worden. Zelf speelden we ook veel minder de 2e helft. Gelukkig kwamen we op 1-3 na ongeveer 20 minuten in de 2e helft. Een corner van Thijs werd door Jeroen voor de voeten van Maarten gekopt, die vervolgens raak schoot. Vlak daarna maakte Freddy aan alle onzekerheid een einde. Na een passje van Wouter ging hij vol gas richting de goal van Den Ham. Zijn schot in de korte hoek (a la Noa Lang) was onhoudbaar. Den Ham kreeg nog enkele kleine kansjes, maar zonder resultaat. Ook Gert ging voor (eigen) succes, maar kon jammer genoeg niet scoren. Zo bleef het bij 1-4 en konden we eindelijk weer 3 punten bijschrijven. Volgende week spelen we thuis tegen HHC, dan gaan we opnieuw voor wraak voor het eerdere verlies.