‘T Viefde heeft in Hulsen de wedstrijden tegen Hulzense Boys 5 gewonnen (3-5). De drie goals van Bart-Jan Staman hebben er mede voor gezorgd dat het gat tussen de top en ’t Viefde beperkt blijft.

‘T Viefde had aanvankelijk geen antwoord op het afwachtende spel van Hulzense Boys 5. De defensie van Hulsen bleek ook lange tijd solide. Maar na twintig minuten werd dan toch het gaatje gevonden.

Op aangeven van rechtsbuiten René Netters brak Bart-Jan Staman de ban namens ‘T Viefde. Het bleek genoeg voor de ommekeer in de tot nu toe weinig verheffende topper. Hierna leek de ban gebroken en bouwde ‘T Viefde de voorsprong voor rust uit tot 1-4.

Na rust bleek er aanvankelijk niks aan de hand waarbij ‘T Viefde de stand uitbreidde naar 1-5. Echter ging hierna de wedstrijd pas echt beginnen en na veel getrek getrap en slagen ging Stephan Bloemendal KO. De dienstdoende scheidsrechter vond het genoeg en floot de wedstrijd af met een stand van 3-5.

Hulzense Boys 5 – Vroomshoopse Boys 5 3-5 (1-4)

Scoreverloop
’20 Bart-Jan Staman 0-1 (René Netters)
’25 Tony Toerse 0-2 (Bart-Jan Staman)
’38 1-3 (Bart-Jan Staman)
’42 René Netters 0-3 (Tony Toerse)
45′ Bart-Jan Staman 1-4 (Alexander Fokkert)
’51  Bart-Jan Staman 1-5 (René Netters)
’68 2-5
’81 3-5

Opstelling ‘T Viefde: Kuilder, Jansen, Wouters, Diek(’45 Bernhardt), Bloemendal, Fokkert, Ribberink(’78 Toerse), Toerse(’45 Bernhardt), Wind (45′ Boerties), Staman, Netters.