Vrh Boys 5 – Svv' 56 3 3-0 (31 november 2019)

Dit weekend stond de wedstrijd tegen de koploper op het programma. Aan- of afhaken voor ons, want we stonden voor de wedstrijd 4 punten achter. Om voldoende fit te zijn besloot het technische hart de doordeweekse training af te lasten. Daardoor kon het befaamde duo Nieuwlaar maar liefst 15 man noteren voor de topper. Jammer dat Gerjan de schouders weer liet hangen en de wedstrijd aan zich voorbij zag gaan, bovendien was Frank B. vrij. Gelukkig konden John (met medicatie voor deze wedstrijd) en Martin de rug weer rechten. De schrik sloeg om het hart en knieën van het centrale duo op leeftijd toen ze de indeling op het kunstgras zagen. Gelukkig was ons vertrouwde natuurveld 4 nog vrij en werd beide spelers de ziektewet bespaard. De opstelling was als volgt:  1. Jeffrey  2. Frank  3. Matthijn  4. Maarten  5. Martin  6. Gert  7. Thijs  8. John  9. Jeroen  10. Justin  11. Ronald. Wouter, Diego, Rick en Freddy begonnen op de bank. In de eerste helft hadden we het best zwaar met de tegenstander die liet zien niet voor niets koploper te zijn. Er zat daar veel beweging in de ploeg en vooral in het begin moesten we daar aan wennen. Een tegenvaller was het uitvallen van John na ongeveer 20 minuten nadat hij na heel goed meeverdedigen werd geraakt door een aanvaller. Weer een veteraan in de lappenmand, we snakken naar de winterstop. De getergde Wouter kwam in het veld. Svv raakte vervolgens de bovenkant van de lat via de spits. Dezelfde spits kreeg een kans van 11 meter, nadat de scheidsrechter hands constateerde van Justin in de zestien. De spits schoot de bal hard in de rechterhoek en Jeffrey pakte de bal en achteraf de punten met een katachtige reflex! Verder gaven we weinig weg achterin. Wij hadden ook wel wat kansjes via 2 kopballen van spits Jeroen. Maarten kreeg de grootste kans na een mooie vrije trap van Matthijn, alleen raakte hij de bal niet goed voor de doelman. Zo bleef het 0-0 bij rust. In de tweede helft vervingen Diego, Freddy en Rick achtereenvolgens Martin, Gert en Ronald. Nadat we het eerste kwartier van de tweede helft overleefden, kwamen we op voorsprong. Een vrije trap werd doorgekopt door Jeroen en Thijs en kwam bij Justin terecht. Justin kopte de bal in de goal, 1-0! Daarna viel een tweede veteraan uit, Matthijn kon niet verder met doordat het in het bovenbeen schoot. Vervolgens gingen we voor het verdedigen van de voorsprong, wat goed lukte door met name Diego een Colombiaanse rots in de branding bleek. Geen risico was het credo en hoogterecords werden gebroken met de ballen die weggeroeid werden. Thijs kreeg nog een kans na een uitval, maar schoot voorlangs. Svv probeerde het wel, maar kwam er niet door heen. De frustratie richtte zich steeds meer op de scheidsrechter, die daarvan niet gediend is. Dat hadden de mannen uit Sibculo kunnen weten, want het stond al in het clubblad. De aanvaller ging herhaaldelijk over de schreef en kreeg uiteindelijk een rode kaart. De bevrijdende 2-0 viel vervolgens een kwartier voor tijd. De ontketende Freddy schoot strak diagonaal raak vanaf randje 16 meter. Nadat ook de aanvoerder van het veld moest vanwege commentaar, konden we nog 3-0 maken via opnieuw Freddy. Een driepunter tegen de koploper, de spanning in de competitie is weer helemaal terug. We mogen nog twee keer spelen voor de winterstop. Te beginnen volgende week, om half 3 uit naar nummer 4 SVZW. Hopelijk is dan de ziekenboeg weer leeggestroomd. Nog twee keer winnen en daarna hebben we een teamfeest bij masterchef Freddy. Het zou mooi zijn dat we dat feestje als Herbstmeister kunnen vieren.