Vroomshoopse Boys 5 – Bergentheim 5 0-0 (9 november 2019)

Na vorige week genoten te hebben van een baaldag, mochten we vandaag aantreden op ons vertrouwde veld 4. Een thuiswedstrijd tegen Bergentheim, de rode lantaarndrager. Een mooie wedstrijd om onze negatieve reeks van de afgelopen weken te doorbreken en weer omhoog te kijken. De onder druk staande Nieuwlaars hadden flink ingegrepen in de selectie. Zo werd Nieboer zijn aanvoerdersband afgenomen en moest hij vanaf de kant toekijken. Ook het Colombiaanse wonderkind Diego werd het slachtoffer van de dadendrang van het leidende/lijdende duo, die de botte bijl hanteerden. Verdere wissels waren er niet, zodat we begonnen met de volgende 11: 1. Jeffrey  2. Frank N  3. Rick  4. Matthijn  5. Martin  6. John  7. Freddy  8. Frank B.  9. Ronald  10. Wouter  11. Justin.

De wedstrijd begon met een tegenvaller. Martin, die net weer (te)rug was van een blessure moest afhaken. Zo kon Diego alsnog snel invallen. Diego en collega-back Frank N waren de gehele wedstrijd goed bezig. Ze schakelden vakkundig hun man uit en vooral Frank N had een ongekende drive naar voren. Heeft het te maken met zijn werk in het lab? Als dat zo is, dan mag hij het buisje de volgende week delen met de rest van het team. Want voor de rest liep het stroef, vooral het creëren van kansen was een probleem. Ook tips van de kant werden genegeerd door de muitende selectie. In de eerste helft was er een grote kans voor Frank B, die zijn lichaam goed gebruikte en een vrije schotkans had. Zijn inzet ging helaas net naast. Verder schoot Freddy nog een keer naast en pakte de keeper een inzet van Justin. Een doelpunt van John werd afgekeurd vanwege buitenspel. Voor de rest was het niet veel soeps..Vlak voor rust voorkwam Rick een Bergentheims doelpunt door zijn ziel en zaligheid voor een inzet van een tegenstander te gooien. Wel met een blessure tot gevolg helaas.

In de rust kwam Maarten voor Rick. We zetten Bergentheim verder klem, zonder tot uitgespeelde kansen te komen. Wouter voelde zich voornamelijk over het hoofd gezien door Ponke en Maarten die kozen voor vuurpijlen in plaats van combinatiespel. Ook in de tweede helft kwamen we niet tot veel kansen, de afwezige spitsen werden gemist. Twee kopballen van Maarten werden gepakt door de keeper. Een schot van Frank B. eindigde op de bovenkant van de lat en een inzet(je) van Matthijn eindigde in de handen van de keeper. De pijlsnelle Freddy kreeg een goede kans na een uittrap van Jeffrey, maar hij schoot opnieuw naast. Ook was er nog een penalty-moment met de altijd aanspeelbare captain Ronald, die we helaas niet meekregen. Aan de andere kant was Bergentheim een paar keer gevaarlijk via de counter, maar Jeffrey hield prima de nul. Zo eindigde het in een teleurstellende 0-0 en moesten de Nieuwlaars opnieuw verantwoording afleggen bij het bestuur. Het bestuur gaf vervolgens wel aan het volste vertrouwen in het duo te hebben… Maar goed, de overwinning van het eerste in Den Ham maakte daarna wel veel goed, zodat het gezellig was in de kantine. Volgende week spelen we om half 3 thuis tegen Stevo. Hopelijk zijn we dan weer scherp (met de rentree van spitsen) en kunnen we weer een keer 3 punten pakken.