6e walst over de Wieke heen

Op deze zonnige zaterdag kende de gebroeders Nieuwlaar luxeproblemen, veel spelers om uit te kiezen. Wel opvallend trouwens. Vorige week, onder barre omstandigheden, regende het afmeldingen. Deze heerlijke zaterdag was de kleedkamer ineens gevuld met 15 mooi-weervoetballers. De wedstrijd tegen Voorwaarts 4 stond op het programma, op papier een kelderkraker.
De opstelling was als volgt: 1. Jeffrey.  2. Jan  3. Rick  4. Maarten (c)  5. Michel (die zijn seizoensdebuut maakte)  6. Matthias  7. Freddy  8. Frank B. 9. Gerjan  10. Eric  11. Martin. John M, Han, Bart en Frank N konden lekker bijkleuren aan de kant.
We begonnen prima aan de wedstrijd en kregen al snel een kans uit een vrije bal van Frank. De bal kwam in de kluts voor de voeten van Freddy en Maarten, maar de keeper lag in de weg. Daarna kwam het moment van Martin. Hij kreeg de bal op hoek 16 voor de voeten en nam de bal op de linkerslof. Het projectiel, ook wel de bal genoemd, sloeg binnen via de onderkant van de lat. Mooi doelpunt van onze onvoorspelbare linksbuiten. Daarna was het de beurt aan mid-mid Eric die met een geplaatste kopbal de 2-0 aantekende. De voorzet kwam van Matthias. Dezelfde Matthias had daarna een voorzet op spits en aanspeelpunt Gerjan, die met een spectaculaire halve omhaal de 3-0 op het scorebord zette. Had Jeffrey dan helemaal niets te doen? Niet helemaal, want met een showduik uit het boekje hield hij zijn doel tot op dat moment schoon. Nadat de pijlsnelle Freddy op rechts regelmatig voor gevaar stichtte met eigen  (zonder doelpunten helaas) was de 4-0 een feit in de eerste helft. Uit zowaar een opbouw van achteruit werd Gerjan bereikt. Freddy had intussen de opgevoerde brommer weer gestart en werd bereikt door spits Gee. Freddy omspeelde de keeper en schoot kalmpjes raak met links. Vlak voor rust maakt Voorwaarts nog een treffer uit een penalty.
In de rust waren de leiders Nieuwlaar blij met de eerste helft. Minder blij was spits Gerjan met de mededeling dat hij gewisseld werd. Hij waande zich Tom Boere onder Pusic. Elke wedstrijd scoren, maar het vertrouwen van de coaches blijft broos. Han was zijn vervanger in de punt. Ook Bart, John M en Frank N. kwamen in de ploeg voor Eric, Michel en Frank B. In de tweede helft waren de kansen die we kregen vooral voor de bedrijvige Han. Hij kwam mooi in positie voor de goal maar even mooi werden de kansen om zeep geholpen. Vooral de voorzet van de dreigende linksbuiten Moes leek niet te missen, maar was toch te missen. Toch versierde Han nog een penalty die feilloos werd benut door Bart. Ondertussen had Jan zijn eerste gele kaart ooit ontvangen, ook weer een mooie mijlpaal voor deze kuitenbijter op rechtsback. Jeffrey had nog een paar mooie reddingen op de 5-1 vast te houden. Nadat Maarten nog op de paal schoot, na het terugleggen van Bart die dat 20x kreeg te horen, was de scheidsrechter er Klaren mee.
Prima resultaat van het team dat inmiddels helemaal op elkaar is ingespeeld. Nu hebben we 2 weken rust en spelen we begin Maart uit in Rijssen bij Excelsior.