HZFKAZ (Het Zesde formerly known as zevende )

Het wil allemaal niet meer zo best. Het lichaam piept en kraakt.  Pijntjes overal. Het opstaan s’morgens is een ware marteling. Dat is het perfecte moment om in het 7e te komen voetballen. Een grote slag werd er geslagen op de transfermarkt deze voorbereiding. Spelers uit de 35+ , die het voetballen op zaterdag toch misten werden met open armen ontvangen. Spelers die bij het 3e stopten en op een lager niveau wilden acteren konden we verwelkomen. En een aantal spelers die waren gestopt (waaronder sommigen al meer dan 10 jaar) werden binnen gehengeld. Maar liefst 11 stuks in totaal en ook nog een aantal als backup mochten we echt tekort komen. Met frisse moed werd er halsreikend naar het begin van het seizoen toegeleefd. Met deze selectie zouden we mee moeten kunnen draaien bovenin de 6e klasse. De sfeer sloeg snel om nadat we te horen kregen dat we mochten gaan acteren in de 5e klasse en dit seizoen verder gingen als het Zesde. De gevreesde 5e klasse, waarin geen enkele Kelderklasser wil acteren. Waarin nog fitte spelers te vinden zijn. Spelers die kunnen sprinten en daarna niet aan de beademing moeten.
Een hele uitdaging om ons dus letterlijk en figuurlijk staande te houden. We zullen er alles aan doen om in ieder geval geen laatste te worden. De eerste wedstrijd thuis tegen HHC 9 werd verloren. Een groot aantal kwaliteitsspelers werd gemist en dit viel in de uitslag terug te zien. Een afgetekende 1-4. De week erna mochten we het gaan proberen tegen Voorwaarts westerhaarvriezenveensewijk 3. Na een ongelukkige 0-2 achterstand , werd er terug geknokt tot een 2-2 uitslag. Een wedstrijd waarin 5 minuten voor tijd een penalty werd gemist door Jan S , die dit goedmaakte door in de laatste seconden te scoren met een afstandsschot.
Het eerste punt was een feit. Vandaag mochten we naar Vjenne.
Dos 37 had vandaag speciaal het hoofdveld gereserveerd voor de wedstrijd tussen Dos 5 en het Zesde. Een waar voetbalgevecht werd verwacht en er waren zelfs toeschouwers, die blijkbaar geen hobby hadden, om dit te aanschouwen. Blijkbaar kenden ze de heren van het Zesde niet. Vanaf de aftrap werd al snel duidelijk dat er maar 1 ploeg wilde voetballen. Dat waren wij dus niet. Er werd massaal ingezakt en ingekakt. Hierdoor stond de organisatie goed en werd Dos de gehele eerste helft niet gevaarlijk. Met Gerjan als balvaste spits (die net voor het sluiten van de transferdeadline ook nog werd vastgelegd door de technische commissie) werd besloten om te proberen hem zoveel mogelijk in het spel te betrekken. Helaas lukte dit niet altijd goed. Maar de keer dat dit wel goed lukte was gelijk raak.
De 0-1 ontstond door een inworp van Matthias op hem. Gerjan controleerde de bal en schoot de bal met zijn dikke teen over de keeper heen. Gert, die vele meters maakte als rechtshalf, verliet met een blessure het veld aan het einde van de eerste helft. Thijs was zijn vervanger. Thijs was na zijn verhuizing eindelijk weer beschikbaar. Zijn badkamer thuis was nog niet af, maar omdat douchen met de buurvrouw samen nog niet zo verkeerd was , besloot hij het werk te laten liggen en vandaag weer mee te doen. Dit deed hij met groot succes. Kort nadat die op het veld verscheen, maakte hij de 0-2. Hij kreeg de bal aangespeeld van Matthias, maakte een schijnbeweging, trok schuin de 16 in en plaatste de bal rechts langs de keeper in de hoek. Tijdens de rust konden de heren Nieuwlaar en Pol van de staf niet meer dan tevreden zijn. Een aantal frisse wissels werden ingebracht om de tweede helft tot een goed einde te breien. Daniel was 1 van de spelers die zich als backup optie voor een enkele wedstrijd had opgegeven. Hij mocht vandaag de tweede helft als linksback beginnen en was direct na een minuut of 10 al nadrukkelijk aanwezig. De bal stuiterde aan de rand 16 en hij nam het met hand en tand verdedigen te letterlijk en zijn hand kwam tegen de bal aan in een verkapte poging te koppen. Een volkomen terechte penalty en deze werd goed ingeschoten door de speler van Dos. In de volgende aanval van ons had Daniel weer een hoofdrol. Hij slingerde de bal in de 16 op het hoofd van Gerjan, deze kopte hem door. De bal werd door Thijs met zijn hoofd gecontroleerd maar stuiterde vlak voor de keeper.
Deze stormde zijn doel uit om de bal te pakken. Maar omdat Thijs hem te snel af was , raakte hij Thijs ipv de bal en kopte Thijs de bal langs de keeper. 1-3.
De wedstrijd was in de pocket. Onze keeper Jeffrey maakte nog 1 keer een goede save op een schot maar kwam eigenlijk verder niet in de problemen. Zelf hadden we nog een aantal goede mogelijkheden om de score uit te breiden, waaronder Gerjan die de paal raakte na een goede aanval, maar gescoord werd er niet meer.De 1-3 was een juiste beloning voor het harde werken als team zijnde. Mooi ook om te zien dat John, Jeroen en Maarten aanwezig waren ondanks dat ze zelf verhinderd waren om te spelen. 4 punten na 3 wedstrijden.
Niet slecht voor een ware Kelderklasser!