Kopprestatie van het 6e

Op zaterdag 24 november 2018 stond de wedstrijd V.V. Vroomshoopse Boys 6 – HHC 8 op het programma. De wedstrijd werd gespeeld op het mooie sportpark De Bosrand. Kijkend naar de ranglijst zou het een spannende pot kunnen worden, want HHC 8 stond aan kop van de ranglijst als de ranglijst op zijn kop werd gezet en het 6e van de Boys staat er net iets boven. Om 14.30 kon uur de wedstrijd beginnen, omdat de scheidsrechter op zijn scheidsrechterfluit floot om het signaal te geven dat de bal kon gaan rollen. Het 6e ging in de eerste minuut voortvarend van start, want na 1 minuut stond het nog 0 – 0 of te wel de selectie had geleerd van de laatste thuiswedstrijd, waarbij de Boys gelijk een goal tegen kreeg. Het spel van ‘t 6e leidde in het begin tot een aantal gevaarlijke aanvallen en corners. De vele kopkansen uit de hoekschoppen werden niet afgemaakt, waardoor de stand 0 – 0 bleef. Maar na ongeveer 15 minuten viel dan toch de 1 – 0. Deze kwam op naam van John Jasper. John Jasper had de verdediging van HHC 8 al een paar keer flink aan het werk gezet met zijn geplaatste cornerballen op de hoofden van zijn teammaten. Dus toen John Jasper de aanloop nam voor een vrije bal op het middenveld stond de verdediging van HHC al klaar om de luchtmacht van de Vroomshoopse Boys af te stoppen, maar de bal werd niet voorgegeven, maar werd gewoon simpel in de goal geschoten. De 2e goal werd gescoord door Gerjan Nieboer. Gerjan stond lang te wachten op een voorzet van zijkant, die nooit aankwam, omdat een verdediger (wiens naam wij niet zullen noemen) de bal met zijn handen uit de lucht plukte in het strafgebied. De Boys kreeg dus een penalty. Gerjan nam de aanloop en besloot geen Panenka te doen en schoot de bal strak in de hoek. Na de 2 – 0 volgde snel de 3 – 0. Na een goede aanval over verschillende schijven werd de spits Gerjan helemaal vrij gespeeld, zodat hij vrij gemakkelijk de 3 – 0 op zijn naam kon zetten. En met die stand ging ‘t 6e de rust in. In de rust werd de eerste helft rustig geanalyseerd en werden er een aantal wijzigingen doorgevoerd. Zo werden de uitstekend spelende backs Jan van Duren (rechtsback) en Frank Nieboer (linksback) gewisseld voor John Moes en Martin Nieboer die de aanvallers van HHC ook geen enkele kans gaven en er goed bovenop zaten. Voorin kwam een andere sleutelfiguur in het veld, namelijk Joey Kroek. Ook kreeg Frank Bakker, na een foutloze eerste helft, rust om bij te tanken. Hij werd vervangen door Thijs Jansen. In de tweede helft zocht de Boys weer veelvuldig de aanval, maar soms bleek de lat om te scoren wel te hoog te liggen voor de Boys. Want ballen die op de doellijn lagen werden niet over de lijn geschoten maar op de lat. Maar in de tweede helft wisten de Vroomshoospe Boys van het 6e elftal toch 4 goals te maken. Deze werden gemaakt door Gerjan Nieboer, John Jasper, Joey Kroek en Thijs Jansen. De verdediging van HHC werd aan de rechterkant voortdurend bezig gehouden door Freddy Kuilder, die met zijn loopacties voor veel gevaar zorgde. Aan de linkerkant deden Martin Nieboer (1e helft) en Joey Kroek (2e helft) hetzelfde. Op het middenveld had Ronald Nieboer de wedstrijd onder controle, hij strooide met passes alsof het pepernoten waren. Achterin hadden Rik Schutte en later Erik van der Wurff samen met Maarten Nieboer de verdedigende stellingen goed op orde en kwam de spits van HHC geen enkele keer tot een scoringskans. Dit had ook te maken met het feit dat de keeper Jeffrey Laarman de hele wedstrijd zijn doel als betrouwbare sluitpost verdedigde.

Leiders Vroomshoopse Boys 6